W7 power puff – face blender sponge

IMG_1563De beautyblender is een groot succes. De originele heb ik nog nooit geprobeerd, wel twee fake sponzen. Die van kruidvat beviel me totaal niet, deze keer is het de beurt aan de W7 power puff. Een vrolijk oranje eitje, waarmee je foundation natuurlijk kunt aanbrengen. Zorgt deze ervoor dat ik wel aan de kant van de beautyblenders sta? 

Het sponsje heeft ze vorm van een eitje, met aan de bovenkant een spitse punt en aan de onderkant een meer bolle kant. Hij is niet heel groot, maar ook zeker niet klein. Er valt fijn mee te werken. Hij voelt best wel hard aan, maar wel op een prettige manier. De eitjes zijn latex-vrij.

Bij gebruik is het aan te raden om hem nat te maken en daarna uit te knijpen, op deze manier neemt ‘ie minder foundation op maar is ‘ie niet super nat. Wat me opviel was dat ‘ie wel water opnam, maar niet echt groter werd. Het formaat blijft dus ongeveer hetzelfde.PicMonkey CollageOm hem te gebruiken maakte ik hem dus nat, dat zorgt er ook voor dat ‘ie een natuurlijker effect geeft. Ik had foundation op mijn hand en depte het sponsje daarin en vervolgens depte ik het over mijn hele gezicht. De dekking was goed, maar ik vond de finish nog niet geweldig. Ik maak hem dus af met een soort fixing spray. Het deppen was best wel zwaar en ik was langer bezig dan met mijn kwast die ik normaal gebruik. Uiteindelijk vond ik het effect wel heel mooi, maar het was even wennen en de techniek leren. De spons nam aardig wat foundation op en schoonmaken was ook geen pretje.

Ik heb gemengde gevoelens over de Power Puff van W7. Ik moest er even mee leren omgaan en nog steeds weet ik niet of ik dit nu fijner vind dan mijn gebruikelijke expert face brush. Het schoonmaken is een hel, maar het effect op mijn gezicht vind ik wel mooi. Ik twijfel dus nog een beetje..

Te koop bij diverse webshops voor €5,95

Gebruik jij graag een power puff of beautyblender, of gaat jou voorkeur toch uit naar een kwast?

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

