Nivea silk mousse

nivea silk mousseVoor een showefoam, of mousse zoals deze van Nivea heet ben ik altijd in. Ik vind ze ideaal voor een verwenmomentje, maar ze zijn ook handig om te scheren. Opeens stond deze mousse van Nivea in de douche (thank you Mommy) en ik testte hem uit om mijn benen te scheren. Vond ik ‘m daarvoor fijn?De verpakking vind ik simpel, maar dat vind ik ook wel bij dit merk passen. Het ziet er goed en verzorgd uit, zonder te veel poespas. Er zijn volgens mij verschillende varianten en deze heeft een mooie licht blauwe kleur. Een mooi geheel. Het heeft zo’n handige spuitflacon, waarmee je makkelijk kunt doseren. Op de verpakking heb ik niks aan te merken. Er zit overigens een goeie 200 ml in, waarmee je wel even vooruit kan.nivea silk mousseIk snap wel waarom Nivea er voor heeft gekozen om deze een mousse te noemen en niet een foam. Het spul komt er ook meteen als een mousse uit (en niet als gel). Het heeft een mooie witte kleur en doet me aan slagroom denken. De mousse voelt heel zacht aan. Het verdelen gaat daarom ook heel makkelijk, met een dot slagroom, uhhh mousse kun je al veel insmeren.

Zoals ik al eerder zei gebruik ik hem om te scheren, maar hij kan ook gebruikt worden als douchegel (2 in 1, ideaal). Voor een douchegel is ‘ie prima en basic. Maar om ook als scheerschuim te gebruiken is ‘ie geweldig! Ik gebruik meestal wegwerp scheermesjes en daarmee maak ik nogal snel wondjes, maar met deze mousse viel dat echt heel erg mee. Omdat deze lekker dik is denk ik. Ideaal dus!

nivea silk mousse

De geur is heel neutraal. Lekker, maar heel zacht en licht. Na het douchen kun je hem dus combineren met elke crème en parfum die je maar wilt, dat vind ik een pluspunt. Wil je geen geur, dan heb je deze lekker subtiel. Het belooft ook een zijdezachte huid en hoewel ik daar altijd skeptisch over ben, maakt deze het wel waar. Een crème na gebruik is altijd welkom (zeker na het scheren), maar het is niet nodig. Hij droogt mijn huid zeker niet uit.

Een heel simpel product eigenlijk, maar ik ben er meer dan tevreden over! Verwacht geen opvallende geur, maar een fijne, simpele mousse. De structuur vind ik erg fijn en het is ideaal omdat ‘ie ook te gebruiken is als scheergel. Absoluut een nieuwe favoriet in de douche!

Te koop bij diverse drogisterijen voor €4,99

Heb jij de silk mousse al eens geprobeerd?

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

