Schoolspullen 2016-2017

Unknown2Vorig jaar deed ik een back 2 school thema, waarin verschillende artikelen over het nieuwe schooljaar gingen. Dit jaar had ik daar geen zin en inspiratie voor, maar ik vind het wel leuk om mijn schoolspullen te laten zien. Ik moet eerlijk bekennen dat alles nog van vorige jaren is, behalve het kaftpapier en de agenda. Ik ga mijn examenjaar in en ik wil nu eigenlijk alles wat ik nog heb liggen gebruiken. Hopelijk vinden jullie het toch leuk om te kijken.

Schriften (HEMA) // Twee jaar geleden toen ik naar de 4e klas ging, ging ik van die grote A4 schriften over op deze kleine. Ik kocht toen meteen drie pakken van het duidelijke kleurenthema dat ik toen had, pastel tinten. Nu ga ik die voor het derde jaar gebruiken en waarschijnlijk wel opmaken. Ik vind de kleurtjes nog altijd heel leuk en ze zijn verder ook handig.

Agenda (Action) // De eerste keer dat ik een zwarte agenda heb gekocht, maar ik vind hem wel vrouwelijk. Er zit een printje in (een soort slangenprintje, maar dan helemaal zwart) en een spiegeltje. De binnenkant is helaas ook helemaal grijs en wit, kleurloos dus. Maar daar kom ik wel overheen.

Pennenmap (HEMA) // Ook de pennenmap ga ik voor het derde jaar gebruiken. Het kleurtje vind ik ons steeds leuk en op wat penstrepen na is ‘ie nog goed. Wat ik fijn vind is dat het ‘ie niet heel groot is, maar wel alle benodigde dingen erin passen.

Kaftpapier (Action) // Ik heb al verschillende kleuren kaftpapier gehad, het ene jaar was een groter succes dan het andere jaar. Dit jaar koos ik ervoor om het vrij rustig te houden met mint en grijs. En lekker goedkoop van de action, want scheuren gaat het toch wel.

Notebook (HEMA) // Ook deze kocht ik twee jaar geleden in een pakketje van drie. Gelukkig heb ik de perzikkleurige en roze vorige jaren gebruikt, zodat ik nu de mintgroene kan matchen met het kaftpapier. Deze gebruik ik voor aantekeningen, als ik mijn schrift ben vergeten voor een vak of om te leren in een tussenuur. En heb ik dus altijd bij. De voorkant gaat er waarschijnlijk in een van de eerste maanden eraf, de achterkant is daarna aan de beurt. Maar goed, hij overleeft wel een heel jaar in mijn tas.

Mapjes (HEMA) // Deze zijn nog van het vorig jaar en het jaar daarvoor. Dit jaar zullen ze ongetwijfeld andere designs hebben. Ik vind deze heel fijn om lesbrieven (van economie, M&O, MAW en MAL) in te stoppen en het ziet er toch leuk uit. Ze zijn stevig!

Als je nog naar school gaat, wat is jouw kleurenthema dit jaar?

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

