Kneipp sugar body scrub – vijgenmelk en arganolie

IMG_1178Al eerder kwamen de reviews van de showergel en shower foam van deze lijn online, en vandaag is het de beurt aan de scrub. De suikerscrub in de geur vijgenmelk en arganolie. Lees je mee? 

 

Ingrediënten: Sucrose, Helianthus Annuus Hybrid Oil, Argania Spinosa Kernel Oil, Ficus Carica (Fig) Fruit Extract, Sine Adipe Lac, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil, Juniperus Virginiana Oil, Linalool, Limonene, Parfum (Fragrance), Caprylyl Glycol, Phenylpropanol, Glycerin, Aqua (Water), Tocopherol.

Het is een lekkere grote pot, die goed gevuld is met een grove sugar scrub. De deksel draai je open en bij het eerste gebruik zit er nog een folie over. Dat vind ik zelf erg prettig, dan weet je zeker dan ie nog niet open is geweest. De verpakking vind ik verder leuk en vrolijk met de paarse accenten.

De scrub is echt grof. Ik zorg er dan ook altijd voor dat mijn lichaam al goed nat is en mijn handen ook zodat het een beetje een papje wordt. Anders valt de scrub gewoon van je lichaam af en dat is zonde. De scrub vind ik ideaal voor op mijn benen, zeker in de zomer als ik die vaak scheer. Op mijn rug heb ik acné en daar vind ik het iets te heftig voor. Dus echt voor de gevoelige huid is ‘ie niet.

kneip body sugar scrub vijg

Na gebruik is mijn lichaam wel lekker zacht, héél zacht. Een crème na het douchen is niet nodig, want er blijft een soort olielaagje achter. Dat vind ik prettig. De geur is lekker zoet, maar niet overdreven heftig aanwezig. Ik raad aan om deze scrub slechts één keer per week te gebruiken.

Ik val in herhaling, wat is dit een fijne lijn! Ik vind de geur heerlijk, omdat ‘ie niet te overheersend is. De scrub scrubt onwijs goed, maar is niet geschikt voor de hele gevoelige huid. Ik zal deze dan ook vooral voor mijn benen gebruiken, want die waren super zacht en verzorgd na gebruik.

Te koop bij diverse drogisterijen voor €8,99

Heb jij wel eens een Kneipp sugar scrub gebruikt?

Een gedachte over “Kneipp sugar body scrub – vijgenmelk en arganolie

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

