Collection lasting perfection foundation – 1 porcelain

collection foundationToen ik in december in Londen was kon ik de SuperDrug niet verlaten zonder de bekende collection concealer mee te nemen. Toen ik die in de lichtste kleur aan het uitzoeken was, viel mijn oog op de bijhorende foundation. Die ging in de kleur 1 Porcelain ook mee naar Nederland.collection foundationDe verpakking vind ik mooi. Een matte flesje met een zwarte dop – classy. De tekst is goed te lezen. Ik vind dit soort pompflacons ook altijd heel fijn (totdat ‘ie bijna op is, want het onderste krijg je er niet makkelijk uit). Op de verpakking is te lezen dat ‘ie 16 uur moet houden, olievrij is en ook nog eens SPF20 bevat. Klinkt goed!

De foundation is fijn in gebruik. Ik heb niet eens een heel pompje nodig om mijn hele gezicht te voorzien van een foundation. Less is more! Ik breng foundation aan nadat de dagcrème goed is ingetrokken. Deze foundation zorgt niet voor velletjes of andere lelijke dingen. Ik gebruik altijd de Real Techniques expert face brush en ik merk dat ik soms wel even bezig ben met alles goed uit te smeren, pak dus niet te veel!collection foundationIk heb een redelijk lichte huid, zoals veel Nederlandse dames hebben, maar deze kleur kan ik goed hebben! De dekking vind ik goed, puistjes en onzuiverheden worden bedekt zondag er fake uit te zien. Geen cakeface dus. Voor de erge puisten is een concealer wel essentieel. Ik poeder hem af, maar naar een paar uur komt de vette neus toch tevoorschijn. Wat ik fijn vind is dat het me niet perse stoort, het glimt meer maar het wordt niet lelijk glimmend. De volle 16 uur zonder bijpoederen houdt ‘ie bij mij niet vol.

De Collection foundation was een goede aankoop! Ik gebruik hem nu dagelijks met veel plezier. De kleur past perfect, de dekking is top en het ziet er gewoon mooi uit. De SPF20 vind ik een fijne toevoeging en voor de prijs vind ik hem top. Blij mee!

Te koop in o.a. Superdrug en Boots (UK) voor zo’n 6 pond.

Heb jij producten van Collection in je stash?

Een gedachte over “Collection lasting perfection foundation – 1 porcelain

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

