My make-up story tag

kerstmis make-up 2015

Ik heb een beautyblog, ik blog over beauty, ik schrijf reviews en plaats mijn favorieten. Daarom vond ik deze tag, the my make-up story tag, helemaal bij mij en mijn blog passen. Lees je gezellig mee?

How old where you when you started wearing make-up? Op de basisschool, groep 7 en 8, droeg ik bijna altijd een lipgloss van miss sporty. Ik wilde heel graag mascara dragen, maar dat mocht niet van mijn moeder. Heel soms deed ik dan stiekem een beetje van haar mascara op als ik tussen de middag thuis was met mijn vader – die zag dat toch niet. Toen ik bijna 13 was en naar de middelbare school ging mocht ik mascara dragen, maar dat deed ik niet elke dag. Ik denk dat ik 15 was toen ik echt dagelijks make-up ging dragen.

How did you get into make-up? Geen idee eigenlijk, ik denk dat ik altijd wel een meisje-meisje was die vroeger al kindermake-up kreeg en zo’n poppen had die je kon opmaken. Ik denk dat de mascara enzo kwam omdat andere meisjes dat ook droegen. Maar mijn echte liefde voor make-up heb ik toch gekregen door blogs en youtube denk ik.

What are some of your favourite brands? Kiko, MAC, Essence en Catrice.

What does make-up mean to you? Dit klinkt misschien stom, maar ik kan me geen leven zonder make-up meer voorstellen. Ik geniet er ontzettend van om ’s ochtends mezelf mooi te maken, een kleur blush te kiezen en te twijfelen of ik voor opvallende of natuurlijke lippen ga. Make-up geeft me zelfvertrouwen. Ik ben natuurlijk een blog gestart omdat ik over make-up wilde praten, mijn mening delen en in dit wereldje vind ik mensen die deze passie met mij delen. Ik kan oprecht zeggen dat ‘make-uppen’ een hobby is.

lipsticks najaar 2015

If you could only wear 4 product on your face, what would they be? Foundation, wenkbrauwpoeder, mascara en bronzer. Ahh!

What is your favourite thing about make-up? Het gevoel van zelfvertrouwen, dat het je mooier maakt. Maar ook de uitdaging om nieuwe dingen te leren en het creatief bezig zijn. En het gevoel van “yes” als die winged eyeliner bijvoorbeeld lukt.

What do you think about drugstore VS high-end make-up? Ik gebruik vooral drugstore merken, want die zijn makkelijk verkrijgbaar en goedkoper en vaak ook prima van kwaliteit. Een high-end product is voor mij een cadeautje, iets dat je verdient en waar ik extra zuinig mee ben. Drugstore is niet per definitie slecht.

What is one tip you would give to a beginner? Don’t over do it. Ik weet nog dat ik in de derde klas zat en ik in een hele korte tijd van heel natuurlijk naar een te dikke eyeliner, donkere wenkbrauwen, clowness blush en felroze lippen ging. Ik had die tijd niet willen missen, maar misschien had ik het iets beter kunnen opbouwen en meer moeten oefenen. Want nog steeds draag ik al die producten, maar meer in verhouding en mijn techniek is gewoon beter geworden. Maar hey, de beginnersperiode heeft iedereen doorstaan en hoort er gewoon bij. Je leert vanzelf wel wat jij mooi, fijn vindt en vooral wat bij jou past. En vooral dat laatste is erg belangrijk.

What is one make-up trend you never understood? Deze vind ik moeilijk! De bijna geen wenkbrauw-look of het ordinaire donkere randje om de lippen misschien. Maar ik weet zeker dat wij over 10 jaar naar onze foto’s terugkijken en denken oh my god! Trends horen erbij.

What do you think of the beauty community on youtube? Ik zit niet zoveel op youtube, ik kijk niet meer veel filmpjes. Maar ik vind het altijd wel een gezellige groep! En door deze meiden heb ik heel veel geleerd en leer ik nog steeds. Een mooie ooglook maken met een nieuw palette, dan youtuben we dat toch even! Kijken hoe anderen hun make-up doen, geweldig!

Ik ben erg benieuwd naar jou antwoorden, dus comment zeker jouw make-up story!

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

