Catrice longlasting lip pencil – Sweet Nothing

IMG_0198De laatste tijd ben ik helemaal into lipliners. Het is echt een toevoeging aan mijn lipstick-routine. Omdat ik (helaas) nog niet voor alle kleuren lippenstift een lipliner heb besloot ik om het huidkleurige lip pencil, Sweet Nothing, van Catrice aan te schaffen. Is het een yay or a nay? IMG_0201De verpakking vind ik prima. De kleur is duidelijk te zien aan de buitenkant, wat natuurlijk handig is bij het zoeken in je stash. Het potloodje neemt niet veel ruimte in beslag en is daarom ook makkelijk mee te nemen in je tas, mocht je dat willen.

De structuur van het potlood is heel creamy, dit zorgt ervoor dat het comfortabel aanvoelt op lippen, het makkelijk werkt en eventueel te corrigeren is. Nadeel is wel dat het niet zo longlasting is zoals een matte potlood. Ik kan redelijk precies werken met dit potloodje, maar ik zorg er wel voor dat ik hem regelmatig slijp, anders werkt hij niet zo prettig.

Ik gebruik het potloodje om een basis te vormen voor een lipstick, om een duidelijkere lipvorm te krijgen en ervoor te zorgen dat mijn lippenstift iets langer blijft zitten. Ik omlijn eerst mijn (onduidelijke) liplijn zodat het makkelijk is om een mooie vorm te krijgen, vervolgens kleur ik mijn lippen in met de lipliner en daarna breng ik natuurlijk een lipstick aan.
IMG_0203De kleur is lichter dan mijn eigen lippen en waarschijnlijk lichter dan de meeste eigen lipkleuren. Het haalt het roze eruit en zorgt ervoor dat je met ‘niks’ begint. De liplijn vormen gaat met deze iets minder goed dan met een gekleurde lipliner, maar het is te doen. Het is vergelijkbaar met foundation op je lippen aanbrengen, maar dan minder droog. Voordeel van de lipliner is dat de lippenstift iets langer blijft zitten.

Een favoriet product is het Sweet Nothing lip pencill van Catrice helaas niet geworden, mijn voorkeur gaat uit naar gekleurde varianten. Maar voor zo nu en dan, bij bepaalde lippenstiften pak ik hem er toch bij. Het heeft een paar voordelen, maar de uitvinding voor perfecte lippen is het nog niet. Voor de prijs die ik ervoor betaalde heb ik geen spijt van mijn aankoop.

Te koop bij diverse drogisterijen voor €1,99

Ken jij dit lip pencil van Catrice al?

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

