The Body Shop strawberry lip butter

20150817_143541

Toen mijn geliefde honeymania lippenbalsem van The Body Shop opging baalde ik een beetje, ik vond het zo’n fijne lippenbalsem, gelukkig had ik nog een lip butter in de kast liggen, in de strawberry geur. Uiteraard ging ik die meteen gebruiken en vandaag review ik hem. Is het een waardige opvolger voor de honingvariant?

Ingrediënten: Butyrospermum Parkii Butter/Butyrospermum Parkii (Shea) Butter (Skin Conditioning Agent – Emollient), Ricinus Communis Seed Oil/Ricinus Communis (Castor) Seed Oil (Emollient), Brassica Campestris/Aleurites Fordii Oil Copolymer (Skin-Conditioning Agent – Occlusive), Cera Alba/Beeswax (Emulsifier/Emollient), PEG-8 Beeswax (Emulsifier), Hydrogenated Castor Oil (Emollient), Aroma/Flavor (Flavoring Agent), Tocopheryl Acetate (Antioxidant), Ammonium Glycyrrhizate (Flavour), Fragaria Ananassa Seed Oil/Fragaria Ananassa (Strawberry) Seed Oil (Natural Additive), Tocopherol (Antioxidant), Citric Acid (pH Adjuster), CI 77891/Titanium Dioxide (Colorant), CI 45410/Red 28 Lake (Colorant), CI 19140/Yellow 5 Lake (Colorant).

De verpakking zit in een leuk rond potje, de aardbeiengeur heeft natuurlijk een rode kleur. Deze potjes zijn heel handig, ze zijn klein en passen overal in en daarnaast kun je ze ook makkelijk neerzetten of stapelen. Hygiënisch is het natuurlijk niet, omdat je er toch steeds met je vinger moet. En als je lange nagels hebt, is het erg onhandig.

Van de aardbeiengeur moet je overigens wel houden, ik vind hem persoonlijk iets te zoet, maar ik weet dat ik hem jaren geleden wel lekker vond. Het is een zoete aardbeienroom geur. Gelukkig ruik je hem niet lang na het aanbrengen, dus het stoort me niet.20150817_143752De boter ziet er dik uit en dat is ‘ie ook, zeker voor een lippenbalsem. Maar zoals je op bovenstaande foto ook al kunt zien smelt hij wel snel zodra die in aanraking komt met je vingers. Met een beetje kom je al heel ver, hij is dus zuinig in gebruik. Hij maakt mijn lippen heel zacht en voedt dus goed. Ik gebruik hem eigenlijk alleen ’s avonds, omdat hij best wel een witte waas achter laat en dat is niet mooi. En omdat hij dik is heeft ‘ie wel even nodig om in te trekken.

Ondanks dat de geur misschien niet helemaal mijn ding is en een potje niet heel hygiënisch is, raad ik je deze lip butter wel aan! Het is een dikke, voedende lippenbalsem die je lippen lekker zacht maakt. Voor mij dus ideaal om voor het slapen gaan op te smeren en ’s ochtends wakker te worden met gevoede lippen!

Te koop bij The Body Shop (online + winkel) voor €5,-

Ben jij bekend met de lipbutters van The Body Shop?

Een gedachte over “The Body Shop strawberry lip butter

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

