Kruidvat Reinigingsgel

20151118_110207Toen een tijd terug mijn geliefde tea tree reinigingsgel van the body shop op ging, viel ik een beetje in een zwart gat. Ik wilde iets anders, maar vooral iets budgetproof. Bij de kruidvat kun je gelukkig altijd slagen en ook voor dit probleem hadden zij de oplossing. Ik kocht de reinigingsgel van hun eigen merk voor de droge en gevoelige huid.20151118_110213

De verpakking vind ik er heel basic uitzien, maar het roze kleurtje maakt ‘m toch erg leuk. Het is een tube, die je makkelijk neer kunt zetten en met een klikdop makkelijk open en dicht gaat. De verpakking is een klein beetje mat, iets wat erg prettig werkt onder de douche bijvoorbeeld. Je zult de tube niet snel uit je handen laten vallen. De verpakking doseert goed.

Ik gebruik hem om ’s avonds mijn gezichtsmake-up eraf te halen en mijn gezicht te reinigen. Voordat deze gel aan te pas komt, verwijder ik mijn oogmake-up al met een watje en oogmake-up remover en heb ik de eerste laag gezichtsmake-up al verwijdert met wat micellair water op een watje. Daarna is het eindelijk tijd voor de reinigingsgel. Ik maak mijn handen nat en doe een beetje gel op mijn handen en masseer deze over mijn hele gezicht. Als ik alles heb gehad plons ik wat water in mijn gezicht en haal ik de restanten met een handdoek eraf. 20151118_110237Vrijwel alle make-up is dan van mijn gezicht verwijderd, maar voor alle zekerheid haal ik nog een watje met micellair water over mijn hele gezicht (inclusief ogen) heen. De gel is vrijwel geurloos. Wel laat hij mijn huid een klein beetje trekkerig achter, dus een goeie nachtcrème vind ik wel een must. Of deze gel echt geschikt is voor de droge en gevoelige huid betwijfel ik daarom ook een beetje.

Al met al is dit een prima budget reiniger. Hij is niet helemaal geschikt voor de droge en gevoelige huid, maar hij verwijdert mijn make-up wel goed. Zeker niet een van de beste reinigers, maar voor het kleine prijsje gebruik ik hem toch met plezier.

Te koop bij Kruidvat voor €1,49

Ben jij bekend met deze reiniger?

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

