Garnier Micellair Reinigingswater – Gevoelige & Gemengde Huid

20150531_094942Ik gebruikte een tijd de roze variant van het Garnier Micellair Reinigingswater, die ik overigens heel fijn vind en met veel plezier gebruikte. Toen Garnier met de groene variant kwam, voor de gevoelige & gemengde huid, was ik daar wel heel benieuwd naar. Ik besloot om die eens te testen en ik vertel je of ik deze net zo fijn vind.20150531_094957De fles is hetzelfde als de roze variant, op de kleur na natuurlijk. Redelijk groot, maar toch ligt hij fijn in de hand. De tekst is duidelijk leesbaar en de groene accenten vind ik leuk. De dop heeft een handige klikdop en doseert goed.

Ik denk dat je wel weet wat micellair water is en hoe het werkt, maar ik ga je toch vertellen hoe ik het gebruik. Het zou je make-up moeten verwijderen en je huid zuiveren en kalmeren. De eerste stap in mijn reinigingsroutine is om mijn oogmake-up met een daarvoor geschikte remover te verwijderen. Vervolgens verwijder ik de eerste laag gezichtsmake-up met het micellair water, daarna reinig ik mijn gezicht met een reinigingsgel en om alle laatste restjes te verwijderen ga ik nog een keer met een watje met het Garnier micellair water over mijn hele gezicht, dit keer ook over mijn ogen. Op deze manier blijft er geen restje make-up meer over en is mijn gezicht helemaal schoon.

Ik gebruik het overigens ook op dagen dat ik geen make-up gebruik of ’s ochtends als ik haast heb (en dus geen tijd heb om een foam te gebruiken) om mijn gezicht schoon te maken. Werkt heel snel en prettig.20150531_095030Het micellair water is zeer geschikt voor mijn droge/gevoelige huid. Het is heel mild en irriteert op geen enkele manier. M’n gezicht voelt niet trekkerig of brandend aan, ook droogt het mijn gezicht niet helemaal uit maar toch smeer ik graag nog een crème op. Het verwijdert mijn make-up, maar wel in combinatie met een ander reinigingsproduct. Als ik alleen het micellair water gebruik voelt mijn gezicht niet schoon aan en blijven er altijd restjes achter. Wat ik heel fijn vind is dat ik het water op zowel mijn gezicht als op mijn ogen kan gebruiken. En het is natuurlijk een pluspunt dat je het niet hoeft af te spoelen met water.

Ook het groene micellair water van Garnier gebruik ik met veel plezier. Het is een onmisbare stap in mijn reinigingsroutine om al mijn make-up te verwijderen, het is geschikt voor mijn gevoelige huid en het werkt praktisch en snel. Ik merk niet veel verschil met de roze variant, dus ik heb geen favoriet.

Te koop bij diverse drogisterijen voor 6,59

Gebruik jij micellair water?

2 gedachtes over “Garnier Micellair Reinigingswater – Gevoelige & Gemengde Huid

  1. Ik gebruik altijd de roze variant van het micellair water. Ook bij mij is het onmisbaar in mijn routine! Als er weer een 1+1 actie is bij Kruidvat sla ik altijd een hele voorraad in, anders vind ik ‘m toch wat aan de dure kant.

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

