Nivea Verzachtende Reinigingscrème

IMG-20151004-WA0007Een goede reinigingscrème is echt een musthave voor mij, ik besloot laatst iets nieuws te proberen, namelijk een verzachtende reinigingscrème voor de gevoelige of droge huid van Nivea. Normaal gebruik ik een melk of gel, dus zo’n crème is nieuw voor mij. Ik testte hem uit.IMG-20151004-WA0008

Ingrediënten: Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Myreth Sulfate,Sodium Acrylates Copolymer, Lactic Acid, Maris Limus Extract,Ostrea Shell Extract, Lauryl Polyglucose, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, PEG-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Polyethylene,Mannitol, Trisodium EDTA, Polyquaternium-10,Benzophenone-4, Microcrystalline Cellulose, Propylene Glycol, Glycerin, Sodium Chloride, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Alpha-Isomethyl Ionone,Citronellol, Hexyl Cinnamal, Butylphenyl Methylpropional, Benzyl Alcohol, Benzyl Salicylate, Limonene,Parfum, CI 42090, CI 74160

De tube ziet er leuk uit. Ik vind de roze kleur heel leuk en girly, daar houd ik wel van. De tekst is duidelijk leesbaar. Daarnaast werkt ‘ie ook praktisch. De tube voelt mat aan en glijdt daarom niet uit mijn handen (ideaal in de douche!). Gaat makkelijk open en dicht met een klikdop en doseert ook goed.

De substantie is echt als een soort crème, met hele mini scrubdeeltjes. De crème voelt heel zacht en mild aan, iets dat natuurlijk perfect past bij een gevoelige en droge huid. In combinatie met water wordt het heel zacht en vloeibaar en verdeelt het heel goed over je gezicht. Ik masseer het licht in op mijn huid en spoel het vervolgens af. IMG-20151004-WA0009Doordat het toch een beetje scrubt – heel licht maar hoor, het is zeker niet vergelijkbaar met een echte scrub, gebruik ik hem niet elke dag. Ik gebruik hem 2-3 keer per week. Na gebruik voelt mijn huid heel zacht en gevoed aan, totaal niet droog of geïrriteerd. Wel gebruik ik nog graag een gezichtscrème erna. De geur heeft trouwens de typische nivea-geur, heel zacht en vertrouwd.

Ik gebruik hem zowel op dagen dat ik geen make-up draag als ’s avonds om mijn make-up te verwijderen. Voor beide situaties is hij geschikt, hij verwijdert m’n make-up goed.

Ik ben heel blij met deze crème! De substantie vind ik geweldig, de geur is vertrouwd, het is een klein verwenmomentje onder de douche. Hij is zacht en geschikt voor de gevoelige huid. Hij verwijdert m’n make-up goed en maakt m’n huidje lekker zacht. Nieuwe favoriet hoor!

Te koop bij diverse drogisterijen voor €5,59

Ben jij bekend met dit product?

2 gedachtes over “Nivea Verzachtende Reinigingscrème

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

