Update September 2015 // Eerste Weken School

large

De zomervakantie lijkt ondertussen alweer máánden geleden, terwijl ik  in werkelijkheid pas weer een paar weken in de schoolbanken zit. Ik vond het wel tijd worden voor een update, waarin ik vertel hoe de eerste weken zijn gegaan en hoe het met mij gaat. Neem er een kopje thee bij en laten we even gezellig ‘kletsen’.

Ik ben dit jaar in 5VWO gestart, na een moeilijk V4-jaar waarin ik het maar nèt haalde, vind ik het fijn om nu met een schone lei te beginnen. Nieuw jaar, nieuwe kansen. Whoo, daar gingen we voor. Maar jeetje, wat valt dat vies tegen. Na lesdag 1 lijkt het alsof je nooit bent weggeweest en slingeren de termen “voor-examenklas”, “praktische opdracht” en “proefwerk” je alweer om de oren. Ik moest hier, zoals de meesten, weer heel erg aan wennen.

Ik zit met één vriendin in de klas, dus dat is wel gezellig. Ik moest heel erg wennen aan de rest van mijn klas – ik kende veel mensen niet, ik vond de klas veel te groot en daarnaast ook heel erg druk. Maar gelukkig ben ik er nu wel aan gewend en hebben we het best gezellig. Ook de vak-klassen vallen mee en ik ben blij dat ik naast verschillende mensen kan zitten. Ik heb gelukkig dezelfde mentor als vorig jaar en daar ben ik erg blij mee, hij kent me nu en weet waar ik vandaan kom.

large-2

Op school gaat dus alles prima. In de pauze zitten we met dezelfde gezellige vriendengroep als vorig jaar, ik ben tevreden met de meeste leraren en mijn rooster valt ook mee. Maar zodra ik thuiskom ben ik kapot, het enige wat ik wil doen is slapen. Soms doe ik dat ook, een powernap of  even relaxen. Hierna moet ik mezelf echt dwingen om huiswerk te maken, iets wat ik vorig jaar bijna nooit deed. Tot nu toe gaat het wel, maar alles bijelkaar kost gewoon heel erg veel energie. Het bloggen schiet er daarom ook echt bij in, dat is mijn activiteit voor in het weekend. Daar merk je nu nog niks van, want ik heb in de vakantie heel goed vooruit gewerkt, maar die berichten raken op. Ik hoop dus om weer een ritme te creëren waarin ik na school ook een artikeltje kan typen, zonder honderd spelfouten te maken.

Hoe bevalt het normale leven jou weer? Ben jij ook zo moe?

Een gedachte over “Update September 2015 // Eerste Weken School

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

