Boozy Cosmetics Brushegg (Pink)

IMG-20150722-WA0046Voorheen maakte ik mijn kwasten altijd schoon met babyshampoo en mijn handen, totdat Boozyshop met een klein eitje kwam waarmee je in plaats van je handen dit eitje gebruikt in combinatie met babyshampoo. Ik koos natuurlijk voor het roze kleurtje en waste mijn kwasten!IMG-20150722-WA0047Het siliconen eitje is niet heel groot, maar groot genoeg om verschillende maten kwasten te kunnen wassen. Hij heeft twee kanten, een bolle bovenkant en de ribbelige kant om mee te wassen. Deze kant bestaat uit horizontale streepjes en bolletjes. Waarbij (denk ik) de streepjes voor grote kwasten zijn bedoeld en de bollen voor kleine kwasten. Ikzelf veeg maar wat over het ei heen, het is even kijken wat het prettigst werkt bij welke kwast. Er zit trouwens ook een “gat” in, waarin 2 vingers passen. Het is net groot genoeg voor twee vingers, die goed blijven zitten tijdens het wassen.

En dan is het tijd om te wassen! Ik maak m’n kwast al nat en breng een klein beetje (zo groot als een erwt ongeveer) babyshampoo aan. Vervolgens veeg ik met de kwast over het ei heen, ik maak ronddraaiende bewegingen en gebruik het gehele oppervlak. Als het water/shampoo vies is, maak ik de ronddraaiende bewegingen onder het stromend water, zodat de shampoo van het ei en de kwast verdwijnt. Als het ei schoon is ga ik net zolang door met de ronddraaiende bewegingen totdat de kwast shampoo-vrij én schoon is. Als dat is gebeurt ga ik met de kwast over een handdoek heen en laat ik ze daar drogen (ongeveer een nacht). Het eitje maak ik uiteraard ook schoon en droog.
PicMonkey CollageMijn kwasten werden goed schoon en pasten allemaal goed over het ei. Alleen mijn grote poederkwast (van Real Techniques) was een tikkeltje te groot, maar het was goed te doen. In de kwasten bleef geen shampoo zitten, de vorm veranderde niet en ook de haren bleven goed vastzitten! Ook het eitje werd weer goed schoon en kon weer de kast in. In totaal neemt het wassen niet heel veel tijd in beslag, fijn!

Zoals je kunt merken, ben ik heel blij met deze tool voor het wassen van mijn kwasten. Het eitje heeft een fijn formaat, het kleurtje is leuk en werkt heel goed. Het wassen gaat sneller en beter dan voorheen. En heel belangrijk; mijn kwasten beschadigen niet. Het is echt een “eitje”! (Ok, deze is flauw!)

Te koop bij Boozyshop.com voor €4,99

Ben jij bekend met een tool voor het wassen van je kwasten?

 

 

Een gedachte over “Boozy Cosmetics Brushegg (Pink)

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

