Ecotools Essential Eye Set

IMG-20150722-WA0028Mijn make-up doel voor deze zomervakantie was het leren van het goed aanbrengen van oogschaduw. Maar ik had geen kwasten, nouja 2 normale oogschaduwkwasten, daar kon ik geen look mee maken. Ik wilde van Real Techniques de oogkwastenset bestellen, maar kwam uiteindelijk terecht bij die van Ecotools, die ik ook bestelden en uitgebreid heb getest. Ik laat je weten of ik deze set wel of niet aanraadt.PicMonkey Collage1Angled Crease Brush // Misschien wel mijn favoriete kwast uit deze set, de schuinafgesneden kwast voor in de arcadeboog. Hij is zacht, brengt een goede hoeveelheid aan, past perfect in mijn crease en blend heel goed.

Highlighting Brush // De naam verklapt het al, deze is om highlighter mee aan te brengen. Werkt goed om highlighter aan te brengen in de binnenste ooghoek en onder het wenkbrauwbot. Deze is eigenlijk vrij recht en groot. Hij werkt ook goed als blendingkwast.
PicMonkey Collage2Large Eye Brush // De meest basic kwast misschien wel uit deze set, een grote kwast om oogschaduw mee aan te brengen. Ik gebruik deze voor het bewegend ooglid en heel soms om met een lichtere kleur te blenden. Deze werkt goed!

Smudge Brush // Deze gebruik ik eerlijk gezegd niet heel vaak. Hij is bedoeld voor het vervagen van een donkere oogschaduwkleur of oogpotlood langs de wimperrand, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Als ik hem gebruik is dat voor de outer v. Het is een prima kwast hoor, maar ik ben er nog niet helemaal achter waar ik hem precies voor ga gebruiken.PicMonkey Collage3Petite Eyeshadow Brush // Hetzelfde verhaal als bij de vorige kwast, ik gebruik hem niet heel veel. Ik gebruik hem soms om een lijntje te zetten onder mijn onderste wimperrand, een donkere kleur aan te brengen in de arcadeboog (als een heel dun lijntje die ik daarna goed blend) of in de outer v. Prima kwast, maar ik ben nog aan het uitproberen waar ik hem precies voor wil gebruiken.IMG-20150722-WA0031Kwalitatief vind ik het prima kwasten, zeker voor de prijs die je betaalt. De bamboe-stelen liggen fijn in de hand en ik vind ze er mooi uitzien. Het zijn synthetische haren die fijn aanvoelen. Drie kwasten gebruik ik veel met veel plezier en de andere twee gebruik ik ook bijna altijd, maar ik moet nog even kijken waarvoor precies. Ik kan hier een complete look mee maken, ik heb dus geen losse kwasten nodig. Daarnaast zitten ze in een fijn tasje en zijn ze handzaam om mee te nemen op bijvoorbeeld reis, maar groot genoeg om ook thuis te gebruiken!

Te koop bij o.a. Boozyshop.com voor €15,99 

Ben jij bekend met deze set van Ecotools?

 

3 gedachtes over “Ecotools Essential Eye Set

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

