The Body Shop Vitamine E – Moisture Cream, Night Cream, Moisture Mask

20150608_145149Met de Vitamine E lijn van The Body Shop was ik nog niet bekend, totdat ik in december een mini (15ml) Moisture Cream, Night Cream & Masker kreeg van deze bekende lijn.  Ik was meteen benieuwd, maar wachtte totdat alle crèmes die openstonden op waren. Daarom review ik nu eindelijk deze drie producten voor je.20150608_145505(0)Vitamine E Moisture Cream

Ingrediënten: Aqua/Water (Solvent), C12-15 Alkyl Benzoate (Emollient), Diheptyl Succinate (Skin Conditioning Agent – Emollient), Bis-Diglyceryl Polyacyladipate-2 (Emollient), Glycerin (Humectant), Potassium Cetyl Phosphate (Surfactant/Emulsifying Agent), Cetyl Alcohol (Emulsifier), Phenoxyethanol (Preservative), Tocopheryl Acetate (Antioxidant), Caprylyl Glycol (Skin Conditioning Agent), Cetyl Dimethicone (Skin-Conditioning Agent), Glyceryl Stearate (Emulsifier), Polyacrylamide (Film Former), Sesamum Indicum Seed Oil/Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil (Skin-Conditioning Agent), Triticum Vulgare Germ Oil/Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil (Emollient), Carbomer (Stabiliser/Viscosity Modifier), Tapioca Starch Polymethylsilsesquioxane (Absorbent/Anticaking Agent), C13-14 Isoparaffin (Solvent), Parfum/Fragrance (Fragrance), Caprylhydroxamic Acid (Chelating Agent), Capryloyl Glycerin/Sebacic Acid Copolymer (Film Former), Benzyl Benzoate (Fragrance Ingredient), Laureth-7 (Emulsifier), Disodium EDTA (Chelating Agent), Hydroxycitronellal (Fragrance Ingredient), Myristyl Alcohol (Emulsifier/Emollient), Sodium Hydroxide (pH Adjuster), Stearyl Alcohol (Emollient), Limonene (Fragrance Ingredient), Geraniol (Fragrance Ingredient), Linalool (Fragrance Ingredient), Citronellol (Fragrance Ingredient), Cinnamyl Alcohol (Fragrance Ingredient), Alpha-Isomethyl Ionone (Fragrance Ingredient), CI 14700/Red 4 (Colorant), CI 19140/Yellow 5 (Colorant).

De Moisture Cream is eigenlijk gewoon een dagcrème. En dat merk je aan de substantie, het is een hele lichte crème. Hij smeert heel makkelijk uit en trekt ook lekker snel in. Hij voelt verkoelend aan, ideaal om op de vroege ochtend op te smeren. De geur is vind ik heerlijk voor een crème, ik kan hem niet omschrijven, maar ik vind het een aangename geur.

De crème zit in een potje, dat is bij de fullsize versie (50ml) ook het geval. Niet heel hygiënisch en praktisch, maar het werkt gewoon prima. Wat ik verwarrend vind is dat deze een zwarte dop heeft en de nachtcrème een roze, ik persoonlijk had dat anders om gedaan. Maar daar ben je zo aan gewend.

Ik heb een gecombineerde huid en de crème zorgt ervoor dat de droge plekken minder droog en trekkerig aanvoelen maar hij maakt tegelijkertijd de vettige delen niet nog vetter. Ook krijg ik er geen puistjes van. Top dus!20150608_145407Vitamine E Night Cream

Ingrediënten: Aqua, Glycerin, Triticum Vulgare Germ Oil, Dimethicone, PPG-2 Myristyl Ether Propionate, Stearyl Alcohol, Isododecane, Cetearyl Alcohol, Theobroma Cacao Seed Butter, Myristyl Myristate, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Cetearyl Ethylhexanoate, Panthenol, Hydrogenated Tetradecenyl/Methylpentadecene, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol, Tocopheryl Acetate, Carbomer, Parfum, Benzyl Benzoate, Disodium EDTA, Geraniol, Linalool, Limonene, Sodium Hydroxide, Citronellol, Benzyl Salicylate, CI 14700, CI 19140.

Waar de dagcrème heel licht en luchtig is, is de nachtcrème lekker dik en verzorgend. Deze smeert iets moeilijker uit, maar nog steeds makkelijk. Je voelt echt een laag op je gezicht zitten, die heel langzaam intrekt. Hier moet je van houden, maar ik vind dit het allerfijnst voor een nachtcrème. Het is dezelfde geur als de dagcrème.

Het potje is hetzelfde als de dagcrème, maar dan lichtroze. Nogmaals, ik zou het anders doen. Het gevoel dat het geeft om hier je vinger in te stoppen is zo fijn, het is echt zo’n dikke crème. Heerlijk!

Ik word ’s ochtends wakker met een zachte, verzorgde huid. Hij maakt m’n huid iets vetter en m’n drogere delen van mijn gezicht zijn het meest blij, maar hij past zeker bij een vettige huid. Dit is serieus de beste nachtcrème die ik tot nu toe heb geprobeerd.

20150608_145543Vitamine E Sink In Moisture Mask

Ingrediënten: Aqua (water), Glycerin (glycerine), Cyclomethicone, Propylene Glycol, Oryza sativa (rijstolie), Gossypium herbaceum (katoenzaadolie), Triticum vulgare (tarwekiemolie), Glycine soja (soja-olie), Diglycerin, Methyl Gluceth-20, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Panthenol, Phenoxyethanol, Tocopheryl Acetate (vitamine-E-acetaat), Benzyl Alcohol, Lecithin, Methylparaben, Sodium Hydroxide, Parfum, Disodium EDTA, Butylparaben, Ethylparaben, Citronellol, Isobutylparaben, Propylparaben, Alpha-Isomethyl Ionone, Linalool, Geraniol, Limonene, Citral, Eugenol, Farnesol, kleurstof: CI 14700. 

Voor de ultieme verzorging kan een bijpassend maskertje niet ontbreken. In dit zakje van 6 ml zit een heerlijk luchtig maskertje, dat bijna aanvoelt als een crème. Ik smeerde hem op met mijn handen en het leek alsof ik een dagcrème aan het opsmeren was. Heel licht. Ik smeerde dan ook een dikke laag op die ik lekker lang liet intrekken (ik denk wel zo’n 25 minuten).

Waar een maskertje normaal nog wel eens wilt gaan irriteren, had ik daar bij deze helemaal geen last van. Ik had het idee dat hij een beetje introk en niet heel hard werd. Ik kon het makkelijk verwijderen. Na afloop was mijn gezicht heerlijk zacht en gevoed, maar niet rood, trekkerig of geïrriteerd.20150608_145333Ik denk dat je het wel kunt raden, maar ik ben fan van de Vitamine E lijn van The Body Shop. De producten zijn voor alle huidtypen geschikt en daarom heel populair. Zowel de dagcrème als nachtcrème gebruik ik dagelijks met veel plezier. En het maskertje was een heerlijk verwenmomentje. In een aanbieding wil ik de producten misschien wel fullsize gaan aanschaffen.

Te koop in een winkel van The Body Shop of hun webshop. Dagcrème (€17,-), Nachtcrème (€19,-), masker (€2,50)

Ben jij bekend met de Vitamine E lijn van The Body Shop?

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

