Personal update // Einde van het schooljaar

large

Jaa, het is zomervakantie! Whoo! Vandaag (vrijdag, als je dit leest) hoef ik alleen nog maar m’n rapport op te halen en dan is het officieel zomervakantie. 6 weken genieten, niks moet, alles mag. Heerlijk! In dit artikel blik ik terug op afgelopen schooljaar en kijk ik naar wat de zomervakantie gaat brengen..

Schooljaar 2014-2015 (vwo 4)

Wat is het jaar snel gegaan. Het eerste jaar op m’n nieuwe school (m’n oude school werd te klein). Ik moest hier erg wennen, je voelt je weer als een brugklasser én daarnaast was dit het eerste jaar in de bovenbouw, wat voor de meesten even wennen is. Na een tijdje voelde ik me gelukkig helemaal op m’n plek en heb ik er veel leuke en lieve vriendinnen bij gekregen.

Wat schoolwerk betreft ging het allemaal slecht. De eerste periode was een ramp, ik stond voor bijna alles onvoldoende. Hierna ging het wel wat beter, maar alsnog waren m’n cijfers niet top. Ik heb dan ook het hele jaar een rapport gehad waarmee ik niet bevorderd zou worden. Ik schatte m’n kansen klein in, maar ik heb nooit opgegeven. De laatste proefwerk heb ik dan ook alles gegeven en hard werken wordt beloond.

De cijfers van die laatste proefwerkweek waren verrassend hoog. Tuurlijk, er waren wat mindere cijfers, maar over het algemeen waren ze goed. Toch was het voor mij nog even spannend of ik het wel of niet zou halen, ik had geen cijferlijst wat een duidelijke ‘bevorderd’ gaf. Ik wachtte af…

.. Tot m’n mentor vorige belde en zei dat ik inderdaad één onvoldoende te veel had. Maar gelukkig zagen de leraren mij wel in V5 zitten volgend jaar. Als ik één vak waarvoor ik een 5 stond zou inruilen voor maatschappijwetenschappen zou ik overgaan. Geen probleem, de keuze was snel gemaakt. Ik belde m’n moeder, ik stuurde in de groepswhatsapp “HA BITCHES. I DID IT!” en was vooral opgelucht.

Die laatste week bestond uit veel vrije dagen en wat formaliteiten. Boeken inleveren, herkansing, je kent het wel. En m’n nieuwe profielkeuze inleveren. Wat nog best een gedoe is, zeker als je je mentor niet kunt vinden in het gebouw haha. En natuurlijk ons rapport ophalen. Waarna ook ik kan zeggen..

large-2

.. Vakantie!

Ik ga niet op vakantie dit jaar, dus zal veel in huis te vinden zijn. Ik ben niet iemand die weken vooruit plant en een drukke agenda heeft. Ik ben meer van de spontane dingen. Maar ik heb wel een paar plannen.

Zo staat er een film-marathon met 3 vriendinnetjes gepland bij iemand thuis. Lekker lui zijn, comfy kleding, gezelligheid, films en snacks. En selfies. Gewoon chillen met z’n viertjes. Gezellig. // Een shopmiddag met m’n beste vriendinnetje. We hebben een plek uitgekozen, ons vervoer is geregeld en de datum is geprikt. Shop till you drop. // Magic Mike XXL. Tja, want we kunnen allemaal wel genieten van deze hunks. De datum is nog niet geprikt, maar met “ons groepje” moet dat helemaal goed komen. // Met datzelfde “groepje” willen we ook naar Amsterdam en nog een andere stad gaan. Ook hiervoor hebben we nog geen datum, maar één stad zal zeker bezocht worden. // Meer iets voor mijzelf, maar sporten. Ik wil gaan hardlopen, yoga, blogilates, touwtje springen. Dit is een doel voor deze zomer. // Vooruit werken met de blog. Ik weet dat zodra school weer begint, ik drukke periodes ga krijgen (zoals afgelopen weken) dat er niks online komt. Als ik vooruit ga werken, voorkom ik die wat meer. En daarnaast heb ik het bloggen ook gewoon gemist.

Nou, bijna 600 woorden verder. Ik ga genieten van m’n vakantie!!

Heb jij vakantie? Wat zijn je plannen?

Afbeeldingen komen van weheartit

 

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

