Kneipp douchegels // Lavender, mint-eucalyptus, amandelbloesem

20150526_125547

 

Kneipp douchegels, ze trekken persoonlijk nooit zo m’n aandacht. Toch kocht ik ze voor m’n moeder, maar ik kwam erachter dat ik dubbele had gekocht, ik hield er dus drie zelf: lavendel, amandelbloesem & mint-eucalyptus. Drie verschillende type geuren. Was het terecht dat ik zolang langs het Kneipp schap liep?

20150526_125754

Amandelbloesem // zachte huid

Ingrediënts: Aqua (Water), Sodium Laureth Sulfate, Coco Glucoside, Glycerin, PEG-40 Sorbitan Peroleate, PEG-18 Glyceryl Oleate/Cocoate, Cocamidopropyl Betaine, Laureth-3, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil, Lavandula Hybrida Oil, Bulnesia Sarmientoi Extract (Guaiacwood Oil), Pogostemon Cablin Oil, Limonene, Linalool, Coumarin, Parfum (Fragrance), Glyceryl Oleate, DATEM, Glycol Distearate, PEG-14M, Sodium Hydroxide, Silica, Tocopherol. 

De roze verpakking, altijd goed. Dit is de minst sterke geur van alledrie en is voor een zachte huid. Dat laatste vond ik niet heel duidelijk, gewoon ‘normaal’, niet heel uitdrogend maar ook niet extra verzorgend, maar dat is niet erg. Het is een frisse, redelijk neutrale geur maar gelukkig is hij wel te ruiken in de douche. Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik moest verwachten bij deze geur, maar hij bevalt me wel. Pluspuntje is ook dat hij met veel bodylotions en -butters te combineren is.20150526_125819

Mint – eucalyptus // adem vrij

Ingrediënts: Aqua (Water), Sodium Laureth Sulfate, Coco Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Polysorbate 20, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Mentha Arvensis Leaf Oil, Menthol, Copaifera Offi cinalis (Balsam Copaiba) Oil, Rosmarinus Offi cinalis (Rosemary) Leaf Oil, Juniperus Mexicana Oil, Pogostemon Cablin Oil, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil, Citrus Nobilis (Mandarin Orange) Peel Oil, Lavandula Hybrida Oil, Limonene, Parfum (Fragrance), Glyceryl Oleate, PEG-18 Glyceryl Oleate/Cocoate, Glycol Distearate, Glycerin, Sodium Hydroxide, Tocopherol, Caramel, CI 42090.

‘Gelukkig’ was ik een paar weken geleden verkouden, ik kon deze douchegel dus heel goed gebruiken. Het is namelijk een frisse mint-eucalyptus geur die zorgt voor adem vrij. Daar kon ik me wel wat bij voorstellen. De geur is precies zoals ik verwachtte, heel fris en ‘tintelachtig’. Je voelt het je neus als het ware ingaan. Heel prettig! Natuurlijk wordt je verkoudheid er niet minder door, maar het helpt wel voor even. Ik vind hem trouwens ook lekker om te gebruiken als ik niet verkouden ben, in de ochtend om heerlijk wakker te worden met een frisse wakker-geur.

20150526_125834

 

Lavendel // pure ontspanning

Ingrediënts: Aqua (Water), Sodium Laureth Sulfate,Coco Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Polysorbate 20, PEG-18 Glyceryl Oleate/Cocoate, Lavandula Hybrida Oil, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Camphor, Linalool, Limonene, Parfum (Fragrance), Glyceryl Oleate, Glycol Distearate, Glycerin, Sodium Hydroxide, Tocopherol, Caramel,CI 42090.

Lavendel is wel een bekende geur, ik denk dat we ons er allemaal wel iets bij kunnen voorstellen. Deze geur voldeed precies aan m’n verwachtingen en hij moet ook nog eens zorgen voor pure ontspanning, wie kan dat nou niet gebruiken? De geur is niet heel sterk aanwezig, maar gewoon lekker aanwezig. De kleur is fel-blauw, heel tof! Ik gebruik hem het liefste in de avond, om daarna als een blok in slaap te vallen met nog een vleugje van deze rustgevende geur.

20150526_125652

 

Alle drie de douchegels bevatten geen conserveringsmiddelen en minerale oliën, hebben een natuurlijk verzorgende werkstoffen, zijn succesvol dermatologisch getest, zijn zeepvrij en PH-neutraal en zijn niet getest op dieren. Klink goed, toch?

Mijn uiteindelijke mening? Ik vind het fijne douchegels met lekker geuren. Ze schuimen niet heel goed, maar verdelen wel makkelijk. Ik vind ze niet heel spannend, maar wel fijn. Mijn favoriet? De mint-eucalyptus geur voor ’s ochtends of als je verkouden bent. De lavendel om ’s avonds in slaap te vallen. Maar in full size variant zal ik ze niet heel snel kopen, denk ik.

Full Size (200ml) Kneipp douchegels zijn bij diverse drogisterijen te koop voor €4,99

Een gedachte over “Kneipp douchegels // Lavender, mint-eucalyptus, amandelbloesem

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

