Garnier oogmake-up remover 2in1

IMG-20150321-WA0022

 

Oogmake-up remover is een product dat we waarschijnlijk dagelijks gebruiken. Ik stel daar dan ook wel wat eisen aan. Hij moet m’n oogmake-up makkelijk verwijderen, geen olielaagje achterlaten, zuinig zijn en niet prikken. Voldoet deze 2in1 oogmake-up remover van Garnier aan mijn eisen?

 

 

IMG-20150321-WA0023 1

 

Ingrediënten: AQUA/WATER, ISODODECANE, ISOPROPYL PALMITATE, UNDECANE, ARGININE, CI 60725/VIOLET 2, CITRIC ACID, DIPOTASSIUM PHOSPHATE, DISODIUM EDTA, HEXYLENE GLYCOL, OCTYLDODECANOL, OCTYDODECYL XYLOSIDE, POLYAMINOPROPYL BIGUANIDE, POTASSIUM PHOSPHATE, SODIUM CHLORIDE, TRIDECANE (F.I.L. B162099/2).

Het flesje is niet heel groot, bevat wel 125ml. Hij is vrij compact en ligt fijn in de hand. Ik vind het heel leuk dat hij paars is en niet blauw zoals de meeste removers zijn. De letters zijn duidelijk te lezen. Ik kocht hem in Duitsland, vandaar dat de tekst in het Duits zijn.

Garnier belooft om m’n ogen intensief te reinigen en de de wimpers te verzorgen. In dat tweede geloof ik zelf nooit zo, maar goed, het zou altijd goed meegenomen zijn.  En hij zou waterproof make-up moeten verwijderen, dat is altijd goed.
IMG-20150321-WA0021

 

Ik gebruik twee wattenschijfjes (voor elk oog een) en wrijf deze over m’n ogen. Wat me opvalt is dat ik best veel nodig heb om m’n make-up goed te verwijderen. Ik gebruik meestal nog een watje per oog, en ik gebruik niet eens een waterproof mascara. Na het reinigen van de rest van m’n make-up heb ik nog wat resten zitten. Dat intensief reinigen is wat mij betreft niet helemaal waar en van dat verzorgen merk ik ook niks.

Heel tevreden ben ik niet. Hij reinigt niet optimaal en verzorgen doet hij ook niet. Dus de 2in1 remover, komt wat bij betreft beide beloftes niet na. Hij irriteert m’n ogen niet, dat is zeker een pluspunt. Uiteindelijk krijg ik m’n oogmake-up er wel af, maar het heeft even tijd nodig. Nee, ik ken budget reinigers die beter zijn.

Te koop bij diverse drogisterij voor voor €5,59

Welke oogmake-up remover raad jij aan?

XO

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

