The Body Shop – Moringa shower gel en body milk

20141219_112533

De Moringa lijn van The Body Shop spreekt me nooit zo aan, veel te bloemig. Maar toen ik deze mini shower gel en body milk kreeg in de Advent Kalender, moest ik ze natuurlijk wel testen. Ik wachtte tot de lente, omdat het meer een zomer- dan wintergeur is. Nu het lente is, heb ik hem al een paar keer getest en ga ik je vertellen wat ik ervan vind.

20141219_112628

 

Moringa shower gel

Aqua (water), Sodium Laureth Sulfate, Glycerin (glycerine), Sodium Cocoamphoacetate, Cocamidopropyl Betaine, Polysorbate 20, Mel (honing), Sodium Chloride (zout), Citric Acid (citroenzuur), PEG-18 Glyceryl Oleate/Cocoate, Parfum, Myristamidopropyl PG-Dimonium Chloride Phosphate, Phenethyl Alcohol, Caprylyl Glycol, p-Anisic Acid, Propylene Glycol, Linalool, Hexyl Cinnamal, Butylphenyl Methylpropional, Disodium EDTA, Benzyl Salicylate, Geraniol, Moringa oleifera (moringa-extract), Sorbitol, kleurstoffen: Caramel, CI 19140.

Alles begint met de showergel, natuurlijk. De geur is niet heel sterk of overheersend, maar wel heel bloemig en fris. Je moet er van houden, ik ben er zelf niet een hele grote fan van, maar ik kan hem wel waarderen zo nu en dan. Hij schuimt lekker, maar niet heel overdreven. Na een douchebeurt blijft hij ook niet heel lang hangen. Het kleine flesje is erg schattig, neemt niet veel ruimte in beslag maar zit wel vol. Het is een handige klikdop en doseert goed.

20141219_112604

 

Moringa body milk

Aqua (water), Octyl Palmitate, Glycerin (glycerine), Cyclopentasiloxane, Orbignya oleifera (babassu-olie), Glyceryl Stearate, Moringa pterygosperma (moringa-olie), PEG-100 Stearate, Sesamum indicum (sesamolie), Dimethicone, PEG-40 Stearate, Phenethyl Alcohol, Parfum, Caprylyl Glycol, Cetearyl Alcohol, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum, Linalool, Hexyl Cinnamal, Disodium EDTA, Sodium Carbomer, Butylphenyl Methylpropional, Sodium Hydroxide, Benzyl Salicylate, Geraniol, Hydroxycitronellal, Isoeugenol, Tocopherol (vitamine E), kleurstof: CI 19140. 

Met een body milk had ik nog geen ervaring, maar ik verwachtte dat ik net zoals alle andere bodyproducten hier ook over tevreden zijn. Het is een soort body lotion, maar dan net iets lichter en vloeibaarder. Na het douchen met de douchegel kun je de bloemengeur versterken met deze. Hij is ook lekker verfrissend. Ik vind hem vooral prettig nadat ik in de zon of onder de zonnebank heb gelegen. Heerlijk product voor in de zomer!

IMG_20141219_112417

 

Ondanks dat ik niet heel enthousiast was toen ik de vakjes openmaakten en deze producten zag, hebben ze me toch positief verrast. De geur is bloemig, maar ik vind het wel een aangename bloemengeur. Hij is ook niet heel sterk. Vooral na het zonnen vind ik het heerlijke producten!

De shower gel is te koop voor €7,- in full size. De full size body milk kun je kopen voor €10,-

XO

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

