The Body Shop – honeymania body butter

20150218_105427

 

Een body butter van The Body Shop is altijd welkom, laatst kon ik met een kortingscode deze mini honeymania body butter bij m’n bestelling krijgen. Ik had van deze lijn al een lip butter waar ik enthousiast over ben, dus ik was benieuwd naar de andere producten. Ik heb hem een tijdje getest en vertel je of ik hier ook zo enthousiast over ben.

Ingrediënten: Aqua/Water/Eau, Theobroma Cacao Seed Butter/Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Butyrospermum Parkii Butter/Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, C12-15 Alkyl Benzoate, Ethylhexyl Palmitate, Cera Alba/Beeswax/Cire d’abeille, Sesamum Indicum Seed Oil/Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Parfum/Fragrance, Bertholletia Excelsa Seed Oil, Dimethicone, Mel/Honey/Miel, Caprylyl Glycol, Phenoxyethanol, Xanthan Gum, Hexyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Disodium EDTA, Tocopherol, Geraniol, Sodium Hydroxide, Linalool, Limonene, Citric Acid, CI 15985/Yellow 6, CI 19140/Yellow 5.

 

20150218_105451

 

Ik vind de mini body butter verpakkingen zo schattig, klein, maar toch goed gevuld. Het heeft een oranje kleur, wat zeker past bij een honing-thema. Deze potjes kun je lekker handig opbergen (net zoals de full-size producten trouwens). Je kunt ze stapelen, recht zetten, meenemen. Ideaal!

20150218_105552

 

Ik was heel benieuwd naar de geur, in de lip butter ruik je hem namelijk bijna niet. En wat moest ik me voorstellen bij ‘honing’? Ik kan de geur dan ook niet beschrijven, hij is een beetje bloemig. Het is een vrij subtiele geur, niet heel overheersend. Het is niet m’n favoriete geur, maar voor zo nu en dan vind ik hem best lekker!

De structuur is lekker romig maar toch dik. Hij smeert fijn uit en trekt redelijk in (vergelijkbaar met andere bodybutters). Hij zorgt voor een verzorgend lichaam, die lekker zacht is. Wat ik handig vind is dat je hem nog met (bijna) elke parfum kunt combineren.

20150218_105557

 

De werking is top, zoals ik gewend ben van TBS body butters. De geur is iets minder mijn ding, maar zeker niet ‘niet lekker’. Ik weet wel dat ik hier niet een hele lijn van zou kopen, maar deze mini opmaken is zeker geen straf. Ben ik dus net zo enthousiast als over de lip butter? Nee, maar dat is een persoonlijke smaak. Als je wel van deze bloemige honing geur houdt, is hij zeker het proberen waard!

De mini (50 ml) is te koop bij een The Body Shop filiaal of hun webshop voor €6,00. De full size kost €16,00.

Ben jij bekend met de honeymania geur? Wat vind jij ervan?

XO

 

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

