Essence – 16h long-lasting concealer

20150212_105924(0)

 

Een concealer is een product waar veel meiden niet zonder kunnen, ik ook niet. Naast bb cream gebruik ik altijd nog een concealer. Deze van Essence in de lichtste kleur is een favoriet, ik heb al meerdere flesjes opgemaakt. Dat ik positief ben is dus geen verrassing, maar ik ga je wel vertellen waarom.

Het flesje vind ik er simpel, maar wel leuk uitzien. Het heeft een huidkleurige, concealer kleur met roze accenten. Like! Ik vind de versieren onder de dop zo schattig. Verder is hij ook heel praktisch, niet te groot en past daarom makkelijk in je make-uptasje.

20150212_105958

Ik vind de applicator heel prettig werken. Ik stip de plekjes aan waar ik het nodig vind en dep deze vervolgens uit met m’n vingers. Daarna blend ik met de expert face brush van Real Techniques de concealer goed met de bb cream. De applicator neemt niet te veel product in één keer en het werkt snel.

De lichte kleur is voor mij licht genoeg. De dekking is niet super, maar daarom is het ook geen creamy concealer. Onder m’n ogen vind ik hem heel fijn en voor wat kleine rode plekjes is hij ook goed. Voor de echte onzuiverheden vind ik hem vaak net niet goed genoeg dekken.

20150212_110228

Op bovenstaande swatch zie je boven een klodder concealer en beneden zie je hem al ietsjes uitgeveegd. Hij ziet er heel donker en opvallend uit, maar op mijn gezicht heb ik daar geen last van. Dan breng ik minder aan en smeer ik hem uiteraard beter uit.

Ik vind de finish mooi, hij blendt mooi met de bb cream of foundation waardoor je hem niet goed ziet zitten. Als je een droge huid hebt, zorg dat je je huid goed hydradeert, anders benadrukt deze concealer de velletjes.

20150212_110024

16 uur zal hij niet halen. Een dagje overleeft hij wel, maar als ik ’s avonds nog weg ga doe ik toch altijd nog een touch up. Ook werk ik hem graag overdag nog even bij als ik hele erge puistjes heb, maar dat is zeker geen must.

Zoals ik al in de inleiding zei, het is een favoriet. Het een prima budget concealer die net wat meer dekking geeft dan alleen bb cream. Hij werkt fijn en de kleur is prima voor de lichte huidjes.

Te koop bij oa Kruidvat voor €2,59

XO

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

