The Body Shop – Raspberry lipgloss

20150218_105643

 

Met make-up van The Body Shop heb ik nog niet echt ervaring. Toen ik laatst wat producten bestelde, mocht ik er gratis een lipgloss bij uitzoeken. Ik koos voor de framboos versie, want zowel de kleur als geur trok me aan. Is dat terecht?

Ingrediënten: Polybutene (Binder), Ricinus Communis Seed Oil/Ricinus Communis (Castor) Seed Oil (Emollient), Dextrin Palmitate (Emulsifying Agent), Diisopropyl Dimer Dilinoleate (Skin Conditioning Agent), Passiflora Edulis Seed Oil (Emollient/Skin Conditioner), Passiflora Incarnata Seed Oil (Emollient/Skin Conditioning Agent), Cocos Nucifera Oil/Cocos Nucifera (Coconut) Oil (Emollient), Sclerocarya Birrea Seed Oil (Skin Conditioning Agent), Aroma/Flavor (Flavour), Hydrogenated Polyisobutene (Emollient), Tocopheryl Acetate (Antioxidant), Cera Alba/Beeswax (Emulsifier/Emollient), Panthenol (Skin Conditioning Agent), Mica (Opacifier), Tocopherol (Antioxidant), Silica (Absorbent), Alumina (Bulking Agent), CI 77891/Titanium Dioxide (Colorant), CI 45410/Red 28 Lake (Colour), CI 15850/Red 6 (Colour), CI 42090/Blue 1 Lake (Colour).

20150218_105742

De lipgloss komt in de bekende lipgloss tube, ik ben daar persoonlijk niet zo’n fan van, doe mij maar een lipgloss met een applicator, dat werkt net iets prettiger. Wel is dit een fijn formaat voor in je tas en ziet hij er leuk uit. Je ziet de mooie rood/roze glinsterende kleur. Met het framboosje bij het logo.

Zoals ik net al zei vind ik een lipgloss met applicator net wat fijner in gebruik. Dat werkt preciezer, brengt mooier aan en plakt minder. Je knijpt in het tubetje en verdeelt dat over je lippen, het gaat wel. Ik vind het wel fijn om hem na gebruik even schoon te vegen, omdat hij anders wel heel erg gaat plakken. Het aanbrengen gaat dus oké, zeker onderweg is dit wel praktisch. 20150218_105701

De kleur is precies wat ik verwachtte, er is bijna geen kleur. Hij laat een glans achter, maar geen rood/roze kleur. Ik had vroeger altijd een hele verzameling van dit soort glossjes, die ik een tijd geleden allemaal heb weggegooid. Wel vind ik hem fijn om te gebruiken als ik bijna geen make-up draag, omdat hij zo onopvallend is. Hij plakt wel, maar dat is normaal bij een lipgloss. Na één à twee uurtjes moet je hem echt wel bijwerken, maar vaak vind ik dat de moeite niet waard.

De geur is inderdaad framboos, maar je ruikt hem niet heel sterk als hij eenmaal op je lippen zit. Maar ik vind het wel een leuk detail, maakt het ook wel typisch voor The Body Shop. Volgens TBS zou hij je lippen voller moeten laten lijken, maar daar merk ik niks van eigenlijk. Wel laat hij een (mooie) glans achter en werkt hij op zijn manier ook wel verzorgend.

PicMonkey CollageZoals je merkt ben ik niet super enthousiast erover, maar het is precies wat ik verwachtte, dus hij heeft me niet teleurgesteld. Het is niet een gloss dat ik er snel bij pak, hij geeft te weinig kleur af voor mij. Het aanbrengen gaat makkelijker dan ik had verwacht, hij plakt niet overdreven erg. Het is een leuk lipglossje als je hiervan houdt, maar dan vind ik hem iets aan de hoge kant qua prijs.

The koop bij een The Body Shop filiaal of de webshop voor €7,00

XO

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

