The Body Shop – Tea tree foaming cleanser & body wash

20150218_103453

Tea tree producten zijn goed voor onzuiverheden (puistjes). Gelukkig heeft The Body Shop een hele lijn met dit fijne product. Ik gebruik voor m’n gezicht de foaming cleanser ’s ochtends en de facial wash ’s avonds. Over dat laatste product heb ik al eens een review geschreven, die vind je hier. En voor m’n lichaam gebruik ik de body wash van deze lijn. Ik laat je vinden wat ik ervan vind.

20150218_103804

Tea tree foaming cleanser

Ingrediënten: Aqua (water), Cocamidopropyl Betaine, Polysorbate 20, Coco-Glucoside, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Melaleuca Alternifolia Oil (tea tree-olie), Glycerin (glycerine), Calophyllum inophyllum (tamanu-olie), Myristamidopropyl PG-Dimonium Chloride Phosphate, Citric Acid (citroenzuur), p-Anisic Acid, PVP, Salix alba (schietwilgextract), Sodium Hydroxide, Menthol, Limonene, Leptospermum Petersonii Oil (citroen-tea tree-olie), Tocopherol (vitamine E).

Een foam vind ik altijd zo fijn ’s ochtends, het geeft een schoon gevoel en maakt me helemaal wakker. Ik vind de verpakking ook heel handig, je drukt op het pompje en dan komt het eruit als schuim. Je ziet makkelijk welke lijn dit is, groen en duidelijke tekst. 

Ik maak m’n handen altijd nat en doe dan wat foam op. Één pompje is trouwens al genoeg. Vervolgens smeer ik dat goed uit, over m’n gezicht en daarna was ik het eraf. Dat gaat lekker snel en makkelijk. Aan de geur moet je wel wennen trouwens, het heeft een typische, sterke tea tree geur. Ik weet dat niet iedereen er van houdt, maar ik ben er wel aan gewend.

Hij maakt m’n gezicht ’s ochtends schoon, maar ’s avonds haalt ‘ie make-up er niet goed genoeg af. Daarvoor raad ik de facial wash toch echt van aan. Hij maakt m’n huid niet perse heel zacht, dus een dagcrème is wel echt een must. Maar hij droogt het niet uit. Natuurlijk zorgt hij er niet voor dat ik helemaal geen puistjes meer heb, maar ik merk wel dat ze niet erger worden of er meer worden dan normaal. Hij doet dus wel degelijk meer dan sommige andere reinigingsproducten.

€9,00

20150218_103531

 

Tea tree body wash

Ingrediënten: Water, Sodium Laureth Sulfate, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Polysorbate 20, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Phenoxyethanol, Glycerin, Sodium Benzoate, Calophyllum Inophyllum Seed Oil, Citric Acid, Sodium Hydroxide, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Disodium EDTA, Limonene, Leptospermum Petersonii Oil, Tocopherol, Yellow 5, Caramel, Blue 1.

Ik heb sinds een paar maanden nogal was puistjes en andere onzuiverheden op m’n rug. Toen ik zag dat er een body wash met tea tree te koop is, moest ik hem gewoon proberen. Hij zit in een typische TBS fles. Het enige irritante hieraan is dat de facial wash er precies hetzelfde uitziet, behalve de naam dan natuurlijk. Goed opletten dus! Verder werkt hij wel gewoon prima en kun  je goed doseren. 

Ik gebruik hem altijd in de douche, voordat ik een normale douchegel gebruik. Want opnieuw, hij heeft een vrij sterke tea tree geur, maar omdat je hem niet op je gezicht bij je neus gebruikt, ruik je het minder. Het is niet zo dat de hele douchecabine hiernaar ruikt.

Ik smeer het gewoon op m’n natte rug met m’n handen, zoals je met normale douchegel ook doet. Je hebt niet heel veel nodig, want hij verdeelt goed en smeert goed uit.

Ik merk dat de onzuiverheden zichtbaar minder zijn geworden. Ik gebruik hem elke dag, anders wordt het weer erger. Er zijn in ieder geval geen puistjes bij gekomen. Als ik hem een paar dagen netjes achter elkaar heb gebruikt, is het echt veel minder opvallend.

€8,00

20150218_104044(0)

 

Beide zijn erg fijne producten. Ze werken goed bij mijn onzuivere huid, maar je moet geen wonderen verwachten. Ze zijn een mooie aanvulling aan de fashial wash die ik al gebruikte.

Gebruik jij tea tree (producten)? Wat voor een huid heb jij?

XO

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

