Healthy lifestyle

healthy | via TumblrIk ben een beetje laat, I know, maar ik ga m’n healthy lifestyle weer oppakken. Ik vind het altijd erg interessant en motiverend om bij andere mensen te lezen over hun ‘healthy lifestyle’ en daarmee bedoel ik een leefbaar iets voor een normaal mens. Vind je dit niks, dan sla je dit over. Ik doe dit ook voor mezelf haha.

Untitled

Ontbijt, lunch en avondeten

Dit klinkt logisch en dat is het ook. Maar m’n ritme is in de kerstvakantie helemaal weggegaan. Dus dan ben ik op school en dan denk ik tijdens het 6e uur van “hey, ik heb niet geluncht” en dan ben ik opeens zo misselijk en duizelig dat ik zóvéél in één keer eet. En daarmee bedoel ik m’n broodje (lunch) en chocolade en koekjes enzovoort.

Ontbijt en avondeten gaan gewoon prima. Maar de 3 hoofdmaaltijden vormen natuurlijk de basis van alles.

Posh | Modern | via Tumblr

Tussendoortjes

Ik neem 2 à 3 tussendoortjes per dag. Om 10 uur, rond 15/16 uur en rond 20 uur.

Ik wil weer twee stuks fruit per dag eten. Ik eet bij het ontbijt ook steeds vaker een stuk fruit en dan ’s middags  en/of ’s avonds nog.

Iets waar ik altijd over twijfel is een tien-uurtje, wel of niet? Soms neem ik hem wel, soms niet. Meestal is dat een mueslireep of iets anders kleins voor een ‘boost’.

Met de kerstperiode hadden we extreem veel chocolade, kerstkransjes, bonbons, etc. in huis (nog steeds wel). En als ik dan langs de tafel liep of in de keuken was kon ik de verleiding niet verstaan om snel iets te pikken. En dat dan een paar keer per dag. NO!

Vaker een smoothie maken. Gewoon omdat het lekker en gezond is. Ook wil ik vaker (gezonde) nootjes eten omdat dat goed is voor een vegetariër.

Een bakje chips, reep chocolade en andere ongezonde dingen zijn een beloning. Die hoeven niet elke dag. Alleen als ik er écht zin in heb bijvoorbeeld. En maar één ongezond tussendoortje per dag.

Yummieee

Drinken

Ik drink best gezond. Ik drink eigenlijk alleen maar water. thee & (verse) fruitsapjes. Maar wel heel weinig. Dus ik wil sowieso één flesje (van die gewone meeneemflesjes zegmaar) water per dag drinken en daarnaast nog thee enzo. Gewoon, omdat dat goed is.

Na ’t eten ’s avonds vind ik iets anders wel lekker. Verse jus d’orange of een ander fruitsapje of een groene ijsthee.

.

Sporten

Naast gezond eten en drinken is bewegen natuurlijk ook heel belangrijk. Als het weer wat beter weer is, wil ik weer gaan hardlopen. En thuis wil ik weer minimaal twee keer per dag een blogilates workout doen. Daarnaast vind ik het ook lekker om gewoon random te gaan wandelen, in een tussenuur een blokje om vind ik bijvoorbeeld altijd wel fijn.

Mijn ‘regel’ is eigenlijk, dat ik niet leef om regels na te leven. Dus wil ik ’s middags een stuk chocolade eten, prima. En heb ik ’s avonds dan zin in een bakje chips, dat mag. Maar niet elke dag en de dag erna moet ik dat dan zeker compenseren.

Nadat ik dit het geschreven twijfel ik heel erg of ik dit online wil zetten, maar als je dit leest, heb ik het toch gedaan. Tips, suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk!

Wat zijn jouw tips om gezond te leven?

XO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

Alle afbeeldingen komen van weheartit!

Een gedachte over “Healthy lifestyle

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

