The Body Shop – Almond hand & nail cream

20141202_150122

Ik kan niet zonder handcrème, eigenlijk gebruik ik handcrème het hele jaar door. Maar in de winter is het echt een must! In de adventcalendar zat ook deze handcrème. Ik was heel benieuwd naar deze, maar ik verwachtte er veel van, want ik heb goede ervaringen met handcrèmes.

20141202_150122

Ingrediënten: Aqua (water), Glycerin (glycerine), Cetearyl Alcohol, Prunus Amygdalus Dulcis Oil (zoete amandelolie), Butyrospermum Parkii (sheaboter), Ethylhexyl Palmitate, Myristyl Myristate, Propylene Glycol, Isopropyl Palmitate, Glycine Soja Oil (soja-olie), Ethylhexyl Stearate, Dimethicone, Benzyl Alcohol, Glyceryl Stearate, Mel (honing), Panthenol, PEG-100 Stearate, Phenoxyethanol, Phenethyl Alcohol, Bertholletia Excelsa Seed Oil (paranotenolie), Xanthan Gum, Parfum, Caprylyl Glycol, Dicetyl Phosphate, Ceteth-10 Phosphate, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Hexyl Cinnamal, Sodium Hydroxide, Linalool, Squalane, Hydroxycitronellal, Limonene, Coumarin, Citric Acid (citroenzuur), kleurstof: CI 15985.

 

20141202_150248

Ik vind de handcrèmes van the body shop er altijd zo leuk uitzien. En handig om mee te nemen in je tas! Ze zijn zo lekker handzaam. Je draait het dopje eraf en dan doe je wat op je hand. Ik heb wel snel te veel gepakt trouwens, dus een beetje opletten.

De geur is lekker. Heel neutraal, niet zo sterk. Ik denk dat iedereen deze wel lekker vind ruiken. Het is geen hele dikke handcrème, maar vrij ‘vloeibaar’. Hij smeert goed uit en trekt redelijk snel in. Fijn in gebruik.

20141202_150337

Tijdens het intrekken voel ik hem niet mijn handen genezen (zoals de hemp variant wel doet), maar hij maakt m’n handjes wel lekker zacht en weer mooi.

En zoals de naam al zegt is hij ook geschikt voor de nagels, handig! Daar gebruik ik hem dus ook lekker voor, vooral als ik eventjes geen nagellak op heb. Hij maakt m’n nagelriemen dan heerlijk zacht.

20141202_150420

Wat een fijne handcrème is dit! Geschikt voor dagelijks gebruik. Zodra ik echt héle erge droge handen heb, dan is hij niet goed genoeg. Maar anders is hij gewoon prima. De geur is subtiel, hij is ook handig voor onderweg & maakt m’n handen én nagelriemen lekker zacht. Fijn product!

The body shop (online) winkel – €6.50

XO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

 

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

