Dr van der Hoog – Romantic Roses

20141111_095546

Laatst had ik een vrije dag en bij een vrije dag hoort ontspannen. En hoe kan dat beter dan met een maskertje? Die ook nog eens ‘ontspannend en egaliserend’ werkt. Daar kan ik geen nee tegen zeggen. En dus smeerde ik ‘Romantic Roses’ van Dr van der Hoog op m’n gezicht.

Ingrediënten: Aqua, Kaolin, Ethylhexyl Stearate. Glycerin, Steareth-2. Steareth-21. Cetearyl Alcohol, Stearic Acid, Simmonsia Chinensis Oil, Hydroxyethylacrylate/Sodium Acryloydimenthyl Taurate Copolymer, Titanium Dioxide (CI 77891), Rosa Canina Extract, Rosa Centifolia Extraxt, Rosa Damascena Extract,  Phenoxyethanol, , Penthenol, Ethylexylglycerin,  Parfum, Tocopheryl Acetate. Dimethicone, Mica,  Allantoin, Bisabolo, Tocopherol, Carmine(CI 75470), Iron Oxide (CI 77491), Polyisobutene, PEG-7 Trimethylopropane Coconut Ether, Hexyl Cinnamal, Limonene,.

20141111_095640

Maskertjes van Dr van der Hoog vind ik er altijd zo leuk uitzien. Heel simpel, maar toch leuk. Deze is mooi roze, rood en wit. Heel rustgevend en ontspannend ziet het er uit. Je klapt hem open en dan heb je het zakje met het maskertje zelf.

Ik reinig m’n gezicht altijd met lauwwarm water voordat ik een maskertje op smeer. Daarna smeer ik het maskertje met een foundationkwast op m’n gezicht, laat het intrekken (er wordt 10-15 minuten aangeraden, maar ik liet hem zo’n 20 minuten zitten) en haal het er vervolgens met een washandje en lauwwarm water weer af.

20141111_095707

De kleur van dit masker is offwhite roze. Héél lichtroze dus, bijna wit. Fijne substantie, smeert makkelijk uit maar blijft wel goed op z’n plek zitten. Ik had genoeg voor een royale laag. Voor twee keer was het net te weinig, maar voor één keer net te veel. Dan maar een dikke laag aanbrengen.

Het masker irriteerde of prikte helemaal niet, fijn! Ik heb trouwens een gecombineerde huid, die gevoelig is. M’n huid zag er niet rood uit en voelde lekker zacht aan. Precies wat ik verwacht. Het masker heeft gelukkig geen overheersende geur.

20141111_100827

Ik ben tevreden. Het was even me-time, hij irriteerde niet, ging er makkelijk af en gaf me een zacht huidje. Het is geen wondermasker, maar dat verwacht je hopelijk ook niet. Gewoon een prima, fijn en basic maskertje.

Te koop bij diverse drogisterijen voor €2.29

Gebruik jij ook graag een maskertje?

XO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

