The Body Shop – tea tree facial wash

20140919_172037

Mijn favoriete reinigingsmelk komt van TBS, de cucumber variant. Toen ik laatst bij een blogsale de kans kreeg om deze tea tree variant te kopen, twijfelde ik geen moment. Tea tree is mijn wondermiddel dus mijn verwachtingen waren groot.

Ingrediënten: Aqua (water), Glycerin (glycerine), Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Polysorbate 20, Alcohol Denat., Calophyllum inophyllum (tamanu-olie), Panthenol, Melaleuca Alternifolia Oil (tea tree-olie), Allantoin (allantoïne), Citric Acid (citroenzuur), p-Anisic Acid, Benzophenone-4, Menthol, Sodium Hydroxide, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Limonene, Leptospermum Petersonii Oil (citroen-tea tree-olie), t-Butyl Alcohol, Denatonium Benzoate, Tocopherol (vitamine E), kleurstoffen: Caramel, CI 19140, CI 42090.

 20140919_171934

De verpakking is hetzelfde als de douchegels van TBS, simpel maar leuk. Je ziet de groene gel en een etiketje waar alles duidelijk op staat. Hij heeft een klikdop wat ik altijd handig vind want die kan ik dan niet kwijtraken.

Ik gebruik het als volgt. Ik maak m’n handen nat en breng een beetje gel aan en vervolgens masseer ik die in. En daarna spoel ik het af. Hij schuimt bijna niet.

20140919_172004

Hij doseert goed, je hebt niet heel veel nodig. Je ruikt trouwens de tea tree heel goed, dat kan even wennen zijn, maar ik heb er zelf geen problemen mee.

Hij verwijdert mijn make-up goed, ik gebruik nog een tonic om de laatste restjes te verwijderen, maar dan is ook echt alles eraf. Hij brandt of prikt niet. Hij moet alleen niet te dicht in de buurt van je ogen komen, want dan gaan die wel branden. M’n huid voelt niet trekkerig aan na gebruik.

20140919_172119

Tea tree werkt natuurlijk tegen puistjes, of deze cleanser daar echt tegen werkt kan ik natuurlijk niet met alle zekerheid zeggen, maar ik denk het wel eigenlijk. Ik heb alleen rond m’n menstruatieweek last van meerdere puistjes, door de hormonen, maar de andere weken is m’n huid rustiger dan normaal.

Ik ben tevreden over deze facial wash. Hij verwijdert m’n make-up goed, ik heb het idee dat hij echt tegen puistjes werkt en ik heb na gebruik geen last van een trekkerige huid. En hij is ook nog eens zuinig in gebruik!

Ben jij ook zo’n ‘fan’ van tea tree?

XO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

3 gedachtes over “The Body Shop – tea tree facial wash

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

