Kruidvat oog make-up remover

20140928_130934

Ik gebruik eigenlijk altijd dit soort oog make-up removers, met twee fases. Die werken snel en goed. Meestal gebruik ik van Yves Rocher (als die in de aanbieding is) of die van Etos eigen merk, maar dit keer besloot ik die van Kruidvat eigen merk eens te proberen. Zou ik hier ook gewoon tevreden over zijn?

20140928_131008

Eerlijk gezegd vind ik de verpakking een beetje lomp. Hij is in de breedte heel dik, maar in de diepte niet. Hij ligt daardoor niet zo fijn in de hand eigenlijk. Hij heeft wel een handige klikdop en een goede dosseerbare opening.

Omdat deze remover twee fases heeft moet je van te voren goed schudden. De vloeistof wordt dan in zijn geheel blauw. Wat me opvalt is dat hij weer sneller naar de twee fases teruggaat dan de eerder genoemde removers. Hm, jammer!

20140928_131016

Ik doe altijd op twee watjes wat remover en zo haal ik de eyeliner en mascara van m’n ogen af. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem nog niet met waterproof producten heb geprobeerd, dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat hij deze ook goed verwijderd, maar ik verwacht het wel eigenlijk.

Je hebt de vloeistof, die heel waterig is, op je watjes. Ik mors vaker met deze, hij is zó waterig. Ik maak altijd ronddraaiende bewegingen over m’n ogen en verwijder zo alle make-up.

20140928_131026

De mascara en eyeliner gaan er prima af, maar de remover laat wel een olielaagje achter. Voor mij geen probleem, ik reinig hierna m’n hele gezicht toch nog met een reinigingsmelk -of gel en vervolgens een tonic.

Hij prikt of brandt niet. Ik zag thuis pas dat hij voor alle huidtypen is, dus ik was een beetje bang dat ik er met mijn gevoelige ogen last van zou krijgen. Maar dat is gelukkig niet het geval!

20140928_131243

Ik ben tevreden over deze reiniger. Hij doet wat hij moet doen. De oogmake-up verwijderen. Hij laat geen branderig gevoel achter, maar wel een olielaagje, maar daar heb ik persoonlijk geen probleem mee. Prima!

Te koop bij Kruidvat voor €1.89

Wat voor een oogmake-up remover gebruik jij meestal?

XO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

5 gedachtes over “Kruidvat oog make-up remover

  1. Ik gebruik zelf altijd kokosvet om mijn oogmakeup eraf te halen, werkt erg fijn en is lekker natuurlijk! Ik heb toevallig laatst wel een lotion van de Kruidvat gekocht, met hetzelfde idee als jou, eens kijken of dat ook fijn is. Ben benieuwd wat het gaat worden, heb hem nu pas 1 keer gebruikt haha 🙂

  2. Heel toevallig is gisteren net mijn make-upremover opgegaan! Deze lijkt me op zich best fijn, maar wel jammer dat hij een olielaagje achterlaat. Dat vind ik zelf niet zo prettig.

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

