Happy Life – Mascha Feoktistova

20140806_095238

Ik hoef jullie vast niet te vertellen dat Mascha (beautygloss) een boek, Happy Life, heeft uitgebracht dit jaar. Eigenlijk wilde ik hem al bestellen in de pre-sale op bol.com, maar dat heb ik niet gedaan. Ik wilde wachten tot de vakantie en dat heb ik netjes gedaan. Op vakantie heb ik hem gelezen. Vandaag wil ik jullie laten weten wat ik ervan vond.

20140806_095522

Als eerste moet ik gewoon even zeggen dat ik het uiterlijk heel mooi vind. De foto op de voorkant, de beautyglosslogo-pagina op het begin, de roze accenten, de kleine ‘notiebriefjes’ op het begin van elk hoofdstuk, de prachtige foto’s die erin verwerkt staan. Heel mooi en ‘beautygloss’.

Het boek bestaat uit verschillende hoofdstukken (goh, dat is altijd zo!) maar alle hoofdstukken zijn losse verhalen. Je zou het boek dus van voor naar achter kunnen lezen, van hoofdstuk 3 naar 5 naar 1 gaan, of gewoon zoals ik het heb gedaan bij het begin beginnen en in volgorde verdergaan.

20140806_095547

De verhalen zijn héél persoonlijk, sommige herkende ik van filmpjes/artikelen of hoor ik nu in filmpjes en dan denk ik ‘hey, dat heb ik in je boek gelezen!’. Dat vind ik leuk! Mascha is natuurlijk altijd heel persoonlijk (denk maar aan haar dagelijkse vlogs) dus dit boek past ook helemaal bij haar. Het is ook op de beautygloss-manier geschreven. Heel luchtig. Ik hoor het haar ook gewoon zeggen, ze is heel dicht bij zichzelf gebleven.

Het boek lees je snel uit, je bent er zo doorheen, dus ik mocht van mezelf elke dag 2 of 3 hoofdstukken lezen zo was ik toch eventjes zoet.

20140806_095913

Mascha’s doel was om haar ervaringen te delen en ons misschien iets te leren en dat is haar zeker gelukt. Bij sommige dingen dacht ik ook echt ‘hey wat handig!’ of ‘het is goed dat ik dit weer eens lees’. Het liet me ook nadenken over sommige dingen. Kleine levenlessen waren het.

Ik vind dat Mascha een heel mooi boek heeft uitgebracht. Het past bij d’r, het boek is Mascha. Ik vond het heel leuk om haar persoonlijke verhalen te lezen, het was op een leuke manier geschreven, de lay-out is heel mooi, de foto’s tussendoor waren prachtig. Ik heb het boek gewoon met veel plezier gelezen en heb geen spijt van m’n aankoop.

In (online) boekhandels – €14.95

Heb jij Happy Life al?

XOXO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

Een gedachte over “Happy Life – Mascha Feoktistova

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

