The Body Shop Bodybutters – Cranberry Joy & Pink Grapefruit

20140822_110026 (2)

Ik hou van bodybutters. In de zomer laat ik ze eigenlijk in de kast liggen, maar zodra het iets kouder wordt komen ze weer tevoorschijn. Die van The Body Shop zijn uiteraard mijn favoriet! Ik kocht laatst bij een blogsale een mini body butter, in de geur ‘Pink Grapefruit’ en fullsize in de geur, Cranberry Joy (kerst LE). Ik review ze voor jullie!

20140822_110115

Cranberry Joy

De bodybutter ziet er zoals altijd prima uit! De grote ronde pot. In een mooie kerstachtige kleur met winterse details, leuk! Nu het zonnetje nog lekker schijnt willen we nog niet aan de sneeuwvlokjes denken, maar naast dat ziet het er wel gezellig uit!

De kleur van de bodybutter zelf vind ik mooi, tussen roze en rood in. De kleur past ook goed bij de geur vind ik. Hij is zoet, maar zeker niet té zoet zoals andere lijnen van TBS hebben (die ik overigens ook heerlijk vind!). Hij zit er lekker tussen zoet en iets warms in, iets wat ik wel bij de winter vind passen. Een zoete geur, met een vleugje ‘warm’, snappen jullie wat ik bedoel?

De substantie vind ik prettig. Het is niet een hele harde/vaste butter, maar ook niet te vloeibaar. Wat ben ik weer duidelijk bezig. Hij is niet héél boterig, maar hij lijkt ook niet op een crème. Hij smeert makkelijk uit, maar laat wel een licht laagje achter. Dat laagje trekt trouwens ook weer snel in, geen probleem dus.20140822_110134

Normaal heb ik van een geur meerdere producten, zodat ik kan opbouwen. Bij deze geur is dat niet het geval, ik heb alleen de bodybutter. Best jammer, maar aan de andere kant ook wel fijn voor in de avond bijvoorbeeld, dan spuit ik toch geen parfum meer op. Ik combineer hem met een subtiele en eenvoudige geur van de drogisterij.

Ik ben zeker heel tevreden met deze bodybutter. Ik vind de geur lekker, hij is zoet maar niet té en hij is niet zo sterk maar toch ruik je hem subtiel nadat je je hebt ingesmeerd. Ik vind de verpakking gezellig winters, de subtantie is fijn en hij voedt goed. Ja, lekker product!

The body shop (online) winkel – €16.00 (Het is een kerstgeur, ik verwacht hem eind dit jaar weer in de winkel, maar helemaal zeker weet ik het niet!)

20140822_110205

Pink Grapefruit

Van de Pink Grapefruit lijn heb ik meerdere producten in huis. Het begon ooit met de XL showergel, toen kwamen de bodysorbet en bodymist erbij en ik heb ook nog de mini scrub gehad. Allemaal fijne producten. En nu heb ik dus de mini bodybutter erbij.

Zoals je al verwacht vind ik deze geur dus heel lekker. Het is een frisse fruitgeur, heerlijk! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de bodybutter iets minder lekker vind ruiken dan de rest, nog steeds lekker hoor, maar anders dan de andere producten.

De substantie vind ik apart, zo’n bodybutter had ik nog niet eerder geprobeerd. Het doet me denken aan een soort mousse. Hij is lekker luchtig, maar weer niet te crème-achtig. Ik vind het zeker niet vervelend.

20140822_110226

De verpakking vind ik trouwens leuk. Leuk roze kleurtje. Een klein potje, handig voor op reis. Maar omdat ik volgend jaar waarschijnlijk pas weer weg ga, gebruik ik hem maar gewoon thuis. Ik vind het zo handig dat de potten altijd zo handig op te stapelen zijn.

Deze bodybutter smeert heel fijn uit en trekt snel in. Hij is minder voedend dan bijvoorbeeld de cranberry geur, maar voor nu, prima! Deze gebruik ik nu op de warmere dagen, daar past de geur ook lekker bij! Met deze geur kan ik dus lekker ‘layeren’ en dan ruik ik heerlijk naar pink grapefruit! Maar zonder de andere producten ruik je hem ook lekker!

20140822_110249 (2)

Ik vind hem fijn. De verpakking is handig op reis, je kunt hem een paar keer gebruiken voordat hij op is. Maar voor thuis kan hij ook gewoon prima, al is hij is verhouding duurder dan een grote pot. De geur is lekker, maar anders dan de andere producten van de lijn. De substantie is ook fijn, smeert fijn uit & trekt redelijk snel in. Daarnaast voedt hij ook prima! Ook over deze bodybutter ben ik tevreden!

The Body Shop (online) shop – €6.00

Wat is jouw favoriete bodybutter?

XO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

 

3 gedachtes over “The Body Shop Bodybutters – Cranberry Joy & Pink Grapefruit

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

