Rituals hand therapy ginseng & ginkgo biloba handscrub

20140822_110343

Mijn handen zijn vaak héél droog, maar de laatste tijd is het wel heel erg. Toen ik de kans kreeg om deze Rituals ‘Hand therapy ginseng & ginkgo biloba handscrub – nourishing and softening handscrub’ (wat een mond vol) te kopen bij een blogsale, twijfelde ik geen moment. Ik verwelkom mijn eerste Rituals product, die me verbaasde.

20140822_110413

De tube vind ik simpel maar leuk. Zoals we gewend zijn van Rituals niet veel poespas, maar gewoon mooi. Donkergroene kleur met witte accenten. Het heeft een klikdop, wat ik handig vind. Het is een kleine handzame tube, die je makkelijk kunt meenemen – al raad ik je dat af. Over de verpakking heb ik niks te klagen.

Maar toen kwam het moment dat ik hem wilde proberen, ik maakte hem open en er kwam allemaal olie uit. Huh?! Deze substantie had ik niet verwacht. Nadat ik de rotzooi had opgeruimd ging ik heel voorzichtig boven de wasbak de scrub gebruiken. En toen was ik toch wel positief verrast.

20140822_110356

 

Het is olie met lichte scrubdeeltjes. Hij scrubt zacht, maar goed genoeg. De geur is héérlijk, hij doet me heel erg denken aan appeltaart. De geur is sterk en je moet ervan houden, maar ik vind het lekker. Zodra ik m’n handen afspoel met water is de geur ook een stuk minder aanwezig.

Maar .. hoe gebruik ik hem nou? Ik heb hem in de koelkast staan, zo is hij al een stuk minder olieachtig. Ik schud voor gebruik even goed met de tube. Dan doe ik een beetje op m’n droge hand – let hierbij op! Er komt snel te veel uit – en ga ik scrubben, vooral de twee bovenkanten over elkaar wrijven, maar ik neem ook de binnenkant van m’n handen mee.

20140822_110426

En daarna heb ik zachte handjes! Ik smeer even later een lekkere voedende handcrème (van The Body Shop) op en m’n handjes zijn zo zacht als een babyhuidje. De handcrème zelf hydrateert ook, naast dat hij scrubt, maar  om het af te maken gebruik ik liever toch nog een handcrème.

Al met al ben ik dus wel tevreden over deze scrub. Het gebruik is misschien niet ideaal, maar er valt mee te werken. De geur is lekker & het resultaat mag er zijn. Dit is niet mijn droom handscrub en ik hoop eentje te vinden die ik beter vind, maar voor nu ga ik deze zeker met plezier gebruiken!

Rituals (online) winkel – €15.00

Gebruik jij een handscrub? Houd jij van appeltaartgeur?

XOXO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

Een gedachte over “Rituals hand therapy ginseng & ginkgo biloba handscrub

  1. Ik ben hier al een tijdje benieuwd naar en wil echt weten wat ik ervan ga vinden haha. Het lijkt me wel een fijne scrub maar wel een gedoe om mee te werken. Fijne review heb je geschreven!

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

