Catrice ultra fine ink eyeliner waterproof

20140818_113533

De laatste maanden is eyeliner aan m’n dagelijkse routine toegevoegd. Mijn ultieme favoriet is er eentje van Kiko, maar die is natuurlijk niet heel makkelijk verkrijgbaar hier. Ik ging op zoek naar een budget eyeliner hier bij de drogist, ik koos de Catrice ultra fine ink eyeliner in de waterproof versie, voor in de zomer.

20140818_113619

Ik vind de eyeliner er leuk uitzien. zwart met blauwe accenten. De dop is glanzend en een beetje spiegelend. Mooi! Hij is slank en ligt makkelijk in de hand. Je draait hem makkelijk open dicht.

Toen ik hem voor de eerste keer openmaakte en het kwastje zag, zag ik dit …

20140818_113651

.. kun je je inbeelden hoe ik reageerde? Ik had echt zoiets van ‘oh god, nee, waarom gebeurt mij dit?’ maar toch wilde ik hem een kans geven. Als ik de ‘goeie’ kant gebruik moet het lukken, dacht ik.

En het lukte, soort van. Ik was veel langer bezig met m’n eyeliner dan ik normaal ben. Ik kon hem niet op een fijne manier gebruiken. Ik moest opletten dat de uitstekende haartjes niet op m’n huid kwamen, wat natuurlijk wel eens gebeurde en kon dat corrigeren. Ook kon ik het puntje niet gebruiken en met de zijkant kreeg ik een dik lijntje. Nee, het gebruik was niet fijn.

20140818_113636

Wel moet ik zeggen dat hij mooi diepzwart is. En als hij er eenmaal opzit, hij ook goed blijft zitten. Dat is zeker heel positief, maar met het corrigeren (wattenstaafje + oogmake-up remover) was dat minder. Het brokkelde eraf en dat zag er lelijk uit. Maar hij bleef op z’n plek en een lichte regenbui waar ik héél eventjes door moest lopen zonder paraplu overleefde hij ook.

’s Avonds is hij er trouwens gewoon af te halen met een oogmake-up remover voor waterproof make-up, je moet wel eventjes wrijven, maar hij gaat eraf zonder te veel boenwerk.

20140818_113734

Jullie konden natuurlijk al raden hoe mijn eindconclusie kon zijn, ik heb hem een paar keer gebruikt maar ik had er steeds spijt van. Het kwastje is niet hoe het hoort en daardoor is de eyeliner gewoon niet fijn in gebruik. Ik was zo ontzettend lang bezig. Ik denk dat als je een goed exemplaar hebt, het wel een fijne eyeliner is. Hij ligt fijn in de hand, is goed van kleur, blijft goed zitten maar is er ook fijn af te halen. Maar dat heb ik dus niet kunnen testen.

Drogisterijen – €3.59

Heb jij wel eens zo’n vervelende ervaring gehad? Wat is jou favoriete eyeliner?

XOXO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

2 gedachtes over “Catrice ultra fine ink eyeliner waterproof

  1. Volgens mij kun je, als je het bonnetje nog hebt, gewoon terugbrengen! Zeggen dat ie zo uit de huls kwam. Wel niet verklappen dat je hem al eens hebt gebruikt… Maar meestal geven ze je wel een nieuwe in plek en gooien ze deze in de voordeelbak.

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

