Schwarzkopf gliss kur hair repair everyday oil elixir

20140804_103006

Zo hey, die titel is een mond vol. Ik gebruik graag olie in m’n haar en laatst kocht ik deze van Schwarzkopf. Die had ik nog niet eerder geprobeerd en ik wissel graag in producten. Op de foto’s zie je trouwens al dat hij gebruikt is, hij is niet meer vol, dat komt omdat ik hem al gebruikte voordat ik weer begon met bloggen, ik hoop dat dit verder niet stoort.

De flacon is klein en compact, waardoor hij erg handzaam is. Je klikt op het pompje en dan komt er wat uit, ik heb vrij dik en lang haar, ik gebruik meestal zo’n 2 à 3 pompjes. Je kunt makkelijk doseren, wat natuurlijk heel fijn is.

20140804_103014

De olie is vrij dik/vast van structuur, niet extreem olie-achtig/vloeibaar zoals mijn vorige olie/serum. Ondanks de dikkere structuur kan ik het wel makkelijk door m’n haar verdelen en laat het geen duidelijke/vettige laag achter. Fijn!

Ik gebruik het op 2 manieren, soms gebruik ik het als m’n haar nog nat is en soms nadat ik het gedroogd heb. Dan is het wat minder pluizig en poofy. Beide manieren werken voor mij prettig, maar mijn favoriet is toch op droog haar. Ik gebruik het trouwens niet elke dag, ik ben bang dat m’n haar van vettig word, maar voor één of twee keer na een wasbeurt (1 keer in de 4 dagen) vind ik het fijn.

20140804_103025

Er zit geen duidelijke geur aan trouwens, subtiel bloemig. Dit ruik je niet echt, maar ik merk wel dat als ik het gebruik na het föhnen de föhngeur (die herkennen jullie wel toch?) verdwijnt, pluspunt!

Zoals ik al zei maakt het m’n haar minder pluizig, laat het geen vettig laagje achter en laat het m’n droge punten net wat meer shinen. Ik smeer het overigens alleen in de punten, die zijn het droog en kunnen wel wat extra verzorging gebruiken.

20140804_103106

Ik ben heel tevreden met deze olie. Het laat m’n haar er mooier en verzorgder uitzien, ruikt lekker subtiel & hij werkt gewoon prettig. Dat de flacon vrij compact is vind ik fijn, het neemt niet veel ruimte in beslag en is makkelijk mee te nemen op reis bijvoorbeeld. Toch zit er genoeg in waar je wel een tijd mee vooruit kan, hij is best zuinig in gebruik, al is dat natuurlijk ook afhankelijk van je haarlengte -en dikte en hoeveel jij erin smeert.

Drogisterijen – €7.99 

Gebruik jij een olie of serum in je haar?

XOXO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

2 gedachtes over “Schwarzkopf gliss kur hair repair everyday oil elixir

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

