My school story TAG

Vandaag weer een tag (zondag ook al), sorry, maar dit is het laatste ‘back to school’ artikel van dit jaar. Ik vond de My school story tag van Mascha (beautygloss) zo leuk dat ik hem ook wilde invullen. Dus bijdeze!

Tumblr | via Tumblr

Hoe oud ben je en zit je nog op school? Ik ben 15 jaar en zit dus nog op de middelbare school.

Welke niveaus heb je gedaan? Ik kwam binnen in de brugklas met VWO. In de tweede ben ik havo/vwo gaan doen om vervolgens net het vwo te halen en over te gaan naar 3vwo. Komend jaar ga ik naar 4vwo.

Vind je school leuk? De basisschool vond ik heel leuk, ik had veel vriendinnetjes en het leren ging me goed af. Over het algemeen vind ik school nu wel oké ja, ik denk dat de klas beslist hoe leuk je school vindt. Afgelopen jaar heb ik het echt leuk gehad!

Wat vind je het leukste vak op school? De talen. Vooral engels & frans vind ik leuk!

Wat vind je het stomste vak op school? Gym, wat een verschrikkelijke hekel heb ik aan gym. Dat zijn echt de uren waar ik tegenop kijk. Al ligt dat ook aan de leraar, afgelopen jaar had ik een leuke leraar en vond ik het al minder erg.

Qua leervakken vind ik natuurkunde en scheikunde echt verschrikkelijk, ik ben daar zó slecht in. Ik vat ‘m gewoon niet! Gelukkig heb ik deze vakken laten vallen en hoef ik daar nooit meer naar om te kijken!

.

Hoe laat sta je op om naar school te gaan? Zo’n 1,5 uur voordat ik wegga, 6.30. Dan kan ik lekker rustig aandoen, al haal ik het altijd nog maar nét. Dit jaar ga ik naar een andere school (vwo bovenbouw wordt niet meer op m’n oude school aangeboden) en moet ik nog even kijken hoe vroeg ik moet opstaan.

Hoe ga je naar school? Meestal met de fiets, al heb ik wel zo’n lieve mama die me naar school brengt en haalt (of opa als mam werkt) met de auto als het slecht weer is. Waarschijnlijk ga ik komend jaar vaker met de bus omdat het verder fietsen is.

Wat voor een schooltas gebruik je? Een schouder/handtas.

Wat voor een beautyproducten zitten altijd in jou schooltas? Lippenbalsem, de lipstick -of gloss die ik die dag draag & poeder. Deze producten gebruik ik ook echt (bijna) elke dag. Oh, en een nagelvijl! Tot grote irritatie van menig leraren 😉

Untitled

Wat voor een agenda heb/had je? In de brugklas had ik een simpele van de Action, in de tweede eentje van Girlscene (ik had een cadeaubon), vorig jaar eentje van de boekhandel (zo’n simpele, maar toch leuke!) & dit jaar heb ik er eentje van de Hema!

Wat is jouw grootste schoolblooper? Hier heb ik echt even over moeten nadenken, ik kan er gewoon geen verzinnen. Tuurlijk heb ik wel momenten van ‘oepss’, maar dat waren geen verschrikkelijke bloopers. Ik weet het even niet.

Wat doe je als de les saai is? Kletsen, dit jaar heb ik zo ontzettend veel lol gehad met m’n vriendinnen! Het toppunt was denk ik wel dat we hele flauwe moppen vertelden en ik daardoor de slappe lach kreeg (m’n mascara liep uit door de tranen). Maar ook gewoon roddelen & kletsen over de meest idiote dingen enzo. Het ligt wel aan het vak / de leraar hoe erg we waren.

Google Image Result for http://www.yourecards.net/ecard_cardmedia/id45049/teenager-post.png

Wie is jouw favoriete leraar en waarom? Dat zijn twee docenten van afgelopen jaar. De docent was gewoon een ontzettend aardige en gezellige man, die voor elke les een rondje maakte door de klas en met iedereen een praatje maakte. De docente omdat zij gewoon zó ontzettend lief was, zo geïnteresseerd in jou als persoon en ervoor heeft gezorgd dat ik dit jaar heb gehaald door me te motiveren waar ik haar natuurlijk heel dankbaar voor ben. Ik ga hun echt hééél erg missen als ik op een andere school zit.

Vertel een verhaaltje over iets wat je hebt meegemaakt op school. Pff, dat is zoveel. Ik denk meteen aan ons daguitje naar Duitsland van afgelopen jaar. Eerst wat verplichte schoolactiviteiten en daarna gezellig (en héél goed) winkelen met vriendinnen. Ik moest alleen in de bus zitten omdat ik de stoel naast me nodig had voor m’n nieuwe spulletjes. Dat natuurlijk om heel wat opmerkingen vroeg.

En wat ook leuk was was het samenwerken onder toetsen met ’n vriendin. We hadden allebei een spiekbriefje en die wisselde we onder de toets om (wat natuurlijk niet zo smooth ging als gepland). Of dat dezelfde vriendin zowat mijn hele wiskunde toets maakte op een kladblaadje en ik die alleen nog maar hoefde over te schrijven (hallo voldoende!).

Wat ben je geworden nadat je je school hebt afgemaakt?  

Zit jij nog op school? Wat is jou leukste herinnering?

XOXO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

Alle afbeeldingen komen van weheartit!

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

