Essence I love punk jumbo eyeliner pen & I love smokey jumbo eyepencil

essence oogpotlood + eyeliner (3)

Jeetje, wat een lange titel, hè! Ik review vandaag twee producten van Essence die het assortiment gaan/hebben verlaten. Een eyeliner pen en een oogpotlood. Ik moet eerlijk bekennen dat ik normaal een liquid eyeliner gebruik, een met een eyeliner pen niet echt om kan gaan. Een oogpotlood gebruik ik wel een op de waterlijn. Laten we ze maar één voor één bekijken.

essence oogpotlood + eyeliner (6) essence oogpotlood + eyeliner (1)

Ik vind de jumbo eyeliner pen er tof uitzien. Mooi zwart met roze/paarse letters. Leuk, simpel. Hij is dik, waardoor hij fijn in de hand ligt. Over de verpakking heb ik niks te klagen, die is prima.

Het puntje is best smal, een dunner lijntje is dus mogelijk, maar hij word al snel iets dikker. Er valt precies mee te werken. Dat vind ik opzich wel mooi. Wat me meteen opviel is dat hij niet goed zwart is, ik moet een paar keer over dezelfde plek gaan om een mooi/zwart resultaat te krijgen. Dit kan twee redenen hebben: of het hoort gewoon bij deze eyeliner óf die van mij is open geweest in de winkel en daardoor al uitgedroogd. Als ik naar reviews op google zoek, is het het tweede. Jammer!

Uiteindelijk krijg ik hem zwart, zo’n 3 laagjes over elkaar. Maar dan vind ik hem ook wel mooi. Ik krijg er een mooi lijntje mee. Hij blijft goed zitten, de hele dag.

Ik denk dat als hij mooi zwart is en je van eyelinerpennen houdt, deze fijn is! Hij ligt fijn in de hand, er valt mee te werken en hij blijft goed zitten. Als je alleen het uiterste lijntje gebruikt krijg je zelfs een dun lijntje. Een nadeel is natuurlijk dat pennen snel uitdrogen, die van mij al in de winkel (thanks to dames die spullen open moeten maken en hem vervolgens terugleggen!). Maar dat ligt niet aan deze pen. Hij is het proberen waard!

Drogisterij – €1.30 (nog maar zeer tijdelijk verkrijgbaar!)

essence oogpotlood + eyeliner (4) essence oogpotlood + eyeliner (5)

 

Ook dit potlood is iets dikker dan de meeste potloden en ligt dus fijn in de hand. Ook hij deze zwart met roze/paarse letters. Dat vind ik leuk. Wederom, niks te klagen over de verpakking.

Het puntje is gewoon zoals je van een potlood gewend bent. Je moet hem regelmatig slijpen (met een grote puntenslijper wel te verstaan) en dat gaat allemaal prima. Als je hem net zoals ik op je waterlijn gebruikt, is het zelfs fijner als het puntje niet heel scherp is.

Ik wil m’n waterlijn niet pikzwart hebben, nu lukt dat ook niet snel, maar ik vind twee ‘laagjes’ goed genoeg. Dan heb je een grijsachtig lijntje. Gebruik je hem op je huid zelf, dan is hij goed zwart.

Hij pakt dus prima op m’n waterlijn. Hij werkt niet irriterend, wat sommige potloden wel hebben. Hij blijft op z’n plaats zitten en gaat niet m’n oog in, gelukkig! Natuurlijk blijft ‘ie niet de hele dag zitten, maar hij vervaagd heel geleidelijk. Hij blijft een paar uurtjes zitten, daarna zou je hem kunnen bijwerken, maar daar heb ik zelf nooit zo’n zin in eerlijk gezegd.

Over dit potloodje ben ik een stuk positiever. Ik zet niet elke dag een zwart lijntje op m’n waterlijn, maar als ik er zin in heb gebruik ik deze. Hij ligt fijn in de hand, werkt fijn, irriteert niet, vervaagd mooi en blijft een paar uurtjes zitten. Ik ben tevreden!

Drogisterijen – €1.20 (nog maar zeer tijdelijk verkrijgbaar!)

Naar wat voor een soort eyeliner gaat jou voorkeur uit? En gebruik jij wel eens een zwart oogpotloodje op je waterlijn?

XOXO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

Een gedachte over “Essence I love punk jumbo eyeliner pen & I love smokey jumbo eyepencil

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

