The Body Shop Tea tree flawless bb cream

20140722_163020

Ik denk dat we er allemaal wel last van hebben, puistjes. De een erger dan de ander. Ik heb niet extreem veel puistjes, gelukkig! (even afkloppen). Mijn wondermiddel is tea tree. Dat TBS tea tree in een bb cream stopte maakte me dat erg gelukkig. Ik was zo nieuwsgierig dat ik hem maar meteen meebestelde, in de lichtste kleur. Hij zou een egale en matte teint moeten geven en hij zou je huid  ook moeten zuiveren. Ik heb hem nu een tijdje getest en laat weten wat ik ervan vind.

De verpakking vind ik simpel, de dop laat zien dat dit de lichtste kleur is en de verpakking is verder groen. Wat perfect bij tea tree past, in mijn ogen. Het is een handig klikdop, iets wat ik heel praktisch vinden werken. Je kunt makkelijk doseren.

De bb cream heeft een luchtige substantie, iets dikker. Je hebt maar weinig nodig om je gezicht goed te bedekken, hij is dus erg zuinig in gebruik. Hij verdeelt makkelijk, ik gebruik altijd de expert face brush van Real Techniques. Maar met je vingers kun je hem ook uitsmeren.

20140722_163000

Het is een lichte kleur, geschikt voor de allerlichtste huidjes. De dekking is medium, ik heb nog maar een beetje concealer nodig. Het resultaat vind ik heel mooi en natuurlijk, hij geeft geen cakey effect. Hij is mat, maar niet té mat. Ik weet niet wat het is, maar hij laat m’n huid er heel mooi uitzien als ik hem opheb.

Hij ruikt overigens wel duidelijk naar tea tree, zelf ben ik gewend aan de geur maar het kan zijn dat je er even aan moet wennen. Of hij echt onzuiverheden tegen gaat durf ik niet te zeggen, maar er zijn er geen bijgekomen sinds ik deze gebruik.

Hij blijft een hele dag zitten, ook op de extreem warme dagen die we hebben gehad hier. Op deze warme relax dagen heb ik hem niet afgepoederd, hij werd wel minder dekkend maar hij zat er nog wel mooi op. Op dagen dat ik hem wel heb afgepoederd blijft hij de hele dag perfect zitten!

20140722_163045

Ik ben héél tevreden over deze bb cream. Ik vind het effect echt prachtig, hij dekt goed voor een bb cream, hij blijft goed zitten, is zuinig in gebruik & hij is niet duur. Al durf ik niet te zeggen of hij ook echt een zuiverende werking geeft, heeft hij niks verergerd (wat andere bb creams soms wel kunnen). Ik heb zelf een gecombineerde huid en ik denk dan ook dat hij geschikt is voor de vette en gecombineerde huidjes, maar zeker weet ik het natuurlijk niet.  Ik heb een nieuwe favoriet aan m’n stash toegevoegd!

The Body Shop (online) winkel – €8.00

XOXO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

6 gedachtes over “The Body Shop Tea tree flawless bb cream

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

