Catrice multi colour compact powder

20140722_163120

Toen ik in de Kruidvat deze poeder zag liggen, werd ik nieuwsgierig. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Een poeder? Blush? Bronzer? Alles-in-één? Ik nam hem mee, ik zal hem vast wel voor iets kunnen gebruiken! Ik heb de variant voor de lighter skin, 010 Rose Beige. Na wat google werk kwam ik erachter dat het een poeder is, die zou moeten matteren en egaliseren.

20140722_163201

Het patroontje is denk ik de reden waarom ik hem moest meenemen, allemaal verschillende ‘vlekjes’ zo leuk! Verder is hij simpel rond met een grijze/spiegelende verpakking, niks mis mee maar niet ‘wauw’. Hij zit heel stevig vast, waardoor ik hem met een pincet moet openmaken. Dat is irritant en zeker iets waar aan gewerkt kan worden, maar beter dat dan een losse verpakking. Verder is hij plat waardoor je hem makkelijk kunt opstapelen.

De kleur is niet heel goed gepigmenteeerd, maar naar een paar veegjes werd hij bruiner. Na nog meer vegen ging hij naar het oranje toe. Maar hey, zoveel smeer je toch niet op je gezicht, hoop ik! Verder is hij volledig mat. De kleuren samen zouden samen voor een egale huid moeten zorgen.

20140722_163149

Als poeder vond ik hem gewoon oké. Hij maakt m’n huid mat en geeft een lichtgebruind tintje. Ik gebruikte hem over m’n bb cream en omdat hij dus niet transparant is (zoals de poeder die ik normaal gebruik) bedekt hij onzuiverheden net wat beter. Ik denk dat ik persoonlijk een transparante poeder over bb cream én concealer net iets beter/veiliger vind dan deze poeder, maar ik ben niet ontevreden.

Ik probeerde hem als bronzer te gebruiken, onder m’n jukbeenderen, op m’n slapen en voorhoofd. Daar is hij prettig voor, je kunt de kleur makkelijk opbouwen. Ik ging een paar keer over deze plaatsen heen. En daardoor was het op die plaatsen net iets bruiner dan op de rest van m’n gezicht. Het gaf iets meer vorm aan m’n gezicht en een gezonder kleurtje. Het is geen bronzer en echt shapen lukt ook niet, maar voor net dat kleine tintje meer is die oké.

20140722_163300

De poeder heeft trouwens een lekker geurtje, vanille/kokos, die je best wel sterk ruikt tijdens het opbrengen. Eenmaal op de huid is de geur helemaal verdwenen! Leuk detail, vind ik het. Zoals alle poeders hebben blijft hij niet de hele dag mat, en worden de vettige zones (T-zone, bij mij voornamelijk m’n neus) weer glimmend. Even bijpoederen en het is opgelost maar niet te veel gaan poederen want dan krijg je het bronzer-effect.

Al met al ben ik wel tevreden. Ik weet niet hoe vaak ik hem zal gebruiken, maar ik zal hem zeker met enige regelmaat gebruiken. Hij werkt gewoon goed, het patroontje (dat natuurlijk wel vervaagd) is leuk, dat hij net iets dekkender is kan op sommige momenten een pluspunt zijn & de geur is een leuk detail. Echte nadelen heb ik niet, op het openen van de verpakking na. Maar hey, daar valt mee te leven.

Drogisterij – €4.59

Heb jij deze poeder? Waar gebruik jij hem voor?

XOXO

Bloglovin’ – Twitter – Instagram

3 gedachtes over “Catrice multi colour compact powder

Lief dat je een reactie achterlaat, maar plaats je het linkje van je eigen site in het daarvoor bestemde vakje?

